Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 mars 2016

Så gick en vecka!

Av Sara - 5 mars 2016 09:05

Denna veckan har rullat på i ett högt tempo med långa dagar i stallet. Jag har knappt varit hemma före sju någon kväll... Just nu har jag åtta hästar som alla skall ridas! Det är ganska styvt på en person som då även ska fodra, släppa ut, mocka, packa hö, byta täcken ja ni vet... Så är det ju som väl är även kundbesök, träningar och annat kul! I tisdags fick Ezpen besök och en provridning ev en unghäst kunde knappast ha gått bättre! Han var så duktig och kunden red hon jättefint! Så fint att kärlek uppstod och kunden kom tillbaka på tisdagen för att prova en uteritt. Efter min onsdagsträning kl 17, sadlade vi Ezpen & Hercules och gav oss ut i skymningen som var regnig och blåsig! Med det bekom inte dess två unga hästar alls utan vi travade glatt genom vattenpölar i motvind! Det avgjordes nog där i regnet, att Ezpen var tingad! Besiktning blir på måndag!

Nico är igång och rids igen och var förstås lite spänd första gången, men i går var vi på rätt köl igen och jag red honom på utebanan och avslutade med en liten skrittrunda på runt gården. Duktig kille!

Nieto är hemma igen efter inridningskollo på Lönnstorp. Lina hade inte nog med lovord över denna fantastiska kille! Han har varit så otroligt duktig och aldrig hittat på något dumt. Han är nu van vid både uteritter och ridhus ensam och med sällskap! Tyvärr har jag inte hunnit rida honom i veckan, men troligtvis blir tempot lite lugnare nästa vecka, så att det ska hinnas med. Hektiskt nu när alla mina tre pojkar ska ridas! 

Har även varit en sväng förbi Curre borta i Ekeby hos Robban. JÖSSES vad han har växt under vintern!! Han skulle ju bli en lite mindre häst?!?! Om en dryg vecka ska jag hämta hem honom och förbereda honom för hingstvising och sedan blir det träning på bocken för denna killen. Hans uppgift i sommar blir avel och sedan ska han bli ridhäst om ett knappt år är tanken. 

Så har jag även haft kundbesök på Albin i torsdags. Det gick så jättefint och även här sa det klick! Om det funkar med kliniken får han följa med Ezpen till besiktning på måndag han med. 

Så i går då var det oxå klinikbesök. Denna gång med blandade känslor... Fina Bribon är såld. Han ägs nu av en tidigare kund till mej som jag känner väl och jag vet att han kommer att få ett väldigt fint hem. Likväl är det jobbigt då han är min sista uppfödning och unghäst med stammen Tanteo-Zagal   . Han visade VERKLIGEN prov på sitt underbara temperament då vi igår helt sonika hämtade honom på lösdriften. Han lastades RAKT IN i lastbilen. Stod som ett ljus och käkade hö. Lastades av på kliniken där han stod inne på gången blickstilla och lät sej borstas över hela kroppen. Sprang på löpargången, sprang i ridhuset och slutligen röntgades utan minsta anmärkningar! Sedan tog han två minuter på sej att kliva in i lastbilen igen, stå och äta hö och sedan skutta tillbaka in i flocken på lösdriften. DET ÄR EN PRE!!! Stort grattis till hans nya ägare!!!

Puh, det var den veckan...

Nu har jag frukost i magen och skall snart åka till stallet och fläta upp fina Hugo som ska tävla idag! Håll tummarna för oss!

Fina Hugo igår!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards