Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Sara - 11 februari 2016 20:27

Idag har vi sluppit regnet och faktiskt även skymtat himlen bakom den grå mattan som vanligtvis ligger över Skåne i fyra månader ungefär... Det gör jobbet lite trevligare och jag satt upp på hästarna utanför stallet och red med ridhusdörren öppen. Vårkänslor? Får greppa de små stunder som bjuds för till helgen och nästa vecka ska vi få en omgång med kyla och eventuellt även lite snö. Huuu!

Sparar mina gräshagar och har hästarna ute i skift i de grusade rutorna. Det blir lite extra jobb med mockningen men jag vill så gärna ha lite gräs och inte bara jord i vår och sommar till hästarna! Mockade och fixade och var klar till 10 att sadla första hästen som idag blev Aquila. Longerade några varv men sedan kändes det som om jag kunde sitta upp. Det gick bra men detta är en herre med egna åsikter... Vilken riktning, vilket tempo och även var vi skulle stanna och stå stilla ville han bestämma. Vi talade lite om detta och han är nu riden i galopp, vilket enligt uppgift var första gången! Hehe, man kan väl säga som så att det kan bara bli bättre   

Aquila innan vårt första ridpass!

 


Albin fick en skrittrunda utomhus innan dagens dressyrpass. I morgon har jag provridning på honom igen så det gäller att slipa formen hela tiden! 

Nico läker fint och i morgon tror jag han kan gå ut en liten stund i hagen. Han har aldrig varit speciellt vild av sej så jag tror han mår fint av att komma ut och huden är typ läkt efter dessa 8-9 dagar. 

Lilla fina Hercules jobbar hela denna veckan utan ryttare och han ser ganska spänstig och fin ut. Väldigt glad och trevlig häst! Han fick sola sej efter dagens motion!

 

Mina egna pojkar Hugo & Teo pysslades om och Hugo fick ridhusarbete. Tyvärr ingen träning idag då Amanda är på (välförtjänt) semester. Dock skidsemester så jag hoppas hon kommer hem utan brutna ben!! Teo longeras försiktigt varannan dag för att få honom mjukare i hela kroppen. Han har haft ont så länge så han spänner sej väldigt mycket och är väldigt försiktigt. Men jag tycker att det blir lite bättre för varje dag som går. Halt är han inte, men han ser heller inte helt bekväm ut ännu. Kunde dock inte hålla mej längre från hans rygg!

   

Klia mera till hööööööger matte!!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards