Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 11 december 2015

Fräcka fredag!

Av Sara - 11 december 2015 19:40

Ja jag & Hugo var lagom fräcka idag när jag bestämde mej för att nu jäklar ska här ridas ut! Nåja nu gavv i oss inte långt iväg men iallafall. Tog på kandar för att ha lite extra kontroll på min stora kille som kan bli aningens het när vi är ute i geografin och rör oss. Vädret var helt ok när jag gjorde iordning Hugo. Tog på ett ländtäcke då det såg lite mörkt ut på himlen dock. Precis när vi kom utanför stallet började det dugga. Nåväl vi blir lite blöta tänkte jag! Började med skritt först på utebanan och sedan runt lite på gården. Det regnade lite mer och började blåsa en hel del. Sedan gav vi oss iväg i trav längs grusvägen. Var noga med att hålla honom rak och helt mellan mina hjälper. Det gick hyfsat. Efter lite trav skrittade vi en stund och sedan blev det ungefär 3-4 minuter galopp åte både höger och vänster. Det gick aaaaningens fortare än jag tänkt mej men Hugo var GLAD!! Sedan travade vi lite till och så var vi hemma igen. Då upptäckte jag att vi ridit ifrån vårt ländtäcke! Och Hugo hade inte sagt ett pip fast det måste blåst av i galoppen! Tänkte att jag skulle köra med bilen på vägen hem men det glömde jag så om någon springer över ett grönaktigt ländtäcke i krokarna är det nog mitt! 

Duktiga Hugo uppförde sej väldigt bra nästan hela tiden! Det är bara liiite jobbigt när hästarna springer bredvid när vi rider förbi hagarna... Annars var han SUPERDUKTIG! Nästa vecka är han ibokad på vattenträning på Gunnarlunda. Det ska vara med i vårt träningsupplägg framöver. Och så ska jag bli duktig på att lasta och köra iväg för att rida bra rundor med lite klättring oxå åtminstone 1 gång var eller varannan vecka! Förhoppningsvis ska Hugo vara tävlingsklar igen om ungefär två månader!

   

Så har katalogen över REKOMMENDERADE AVELSHINGSTAR FÖR DRESSYR 2015 kommit ut. ANCCE ger ut denna varje år och min Hugo är med!! Här är hans sida!



Och så en lite film på Cazandro, som idag varit här i tre veckor. Han rids nu i alla gångarter! :)



 

 
 
Ingen bild

Anna-Carin Åström

14 december 2015 11:41

Stort grattis! Vad roligt för dig att Hugo kom med i hingskatalogen!
/A-C

Sara

14 december 2015 14:04

Tack!!

 
Ingen bild

Cecilia / Carmen

15 december 2015 14:39

Roligt att få en glimt av lilla Cazandro. Tack :)

Sara

15 december 2015 20:04

Han är inte så liten! Men väldigt trevlig! :)

Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards