Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 1 december 2015

Friska och sjuka...

Av Sara - 1 december 2015 20:37

Då har vi haft lite storm i Skåne. Igen... Vi klarade oss bra dock och det mesta står kvar där det ska! Har lyckats rida trots vinden som viner. Ridhuset kan vara ganska läskigt när det knakar och knäpper överallt, men de har varit superduktiga allihop! Idag red jag faktiskt Hugo på utebanan tom. Blåsten gör ju iallafall att det torkar upp en del och ridbanan var helt klart ridbar idag! Hugo känns helt fantastiskt! I fredags var vi ju på Ugglarp för en alternativ behandlig och koll och vi kunde alla konstatera att halt, är Hugo iallagall INTE! Han är dock lite spänd i en del muskulatur. Säkerligen som han gått och spänt och avlastat, så det ska vi få hjälp med. Trots lite spänningar är han finare än någonsin! Det är så HÄR bra han rör sej!! Han har nog gått och haft lite ont ett bra tag, för nu flyger han fram!! Min stora fina kille!!   

Jag & Hugo i Spanien vid vårt första möte!

 

I går var jag hos veterinären med Bizarro. Han har gått bra och utvecklats men galoppfattningarna har inte velat blir bra och sista tiden har det inte känts bra. Bestämde mej för att kolla honom för säkerhets skull och jo då, jag hade rätt. Dubbelsidig kotledsinflammation fram troligtvis pga inflammerad ryggmuskulatur. Antagligen har Bizarro dragits med ansträngd rygg länge, då han var ganska muskelfattig när han kom och väldigt spänd i överlinjen. Som extremt hingstig kan ju hästar gå med en hel del skavanker utan att klaga, men som valacker blir de ofta lite "ärligare". Trots detta har han gjort sitt bästa och inte börjat protestera förrän det blivit riktigt jobbigt för honom. Stackars killen... Vi passade på att röntga ryggen för säkerhets skull men det såg helt fint ut! Fick även en tredje koll på hans röntgenbilder på benen, och inte heller Rasmus hade något att anmärka på där, så trots att han är överansträngd och inflammerad just nu, känns det ändå bra för han ÄR en hel och sund häst! Nu efter behandling så ska han nog bli en glad sådan oxå, som kan ta till sej träningen bättre! Och så hoppas jag att han kan hitta ett nytt hem när han är frisk och igång igen!

En hälsning från Curre med sina nya vänner!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards