Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 25 november 2015

Längtar redan efter våren...

Av Sara - 25 november 2015 18:20

Huuu vad det är mörkt och ruggit i Skåne nu... Hagarna är leriga och blööööta, täckena är leriga och blööööta, hästarna är leriga och blöta... MEN, jag älskar ändå mitt jobb! Nu känns det som jag börjar ha kontroll på min verksamhet. (hehe efter 13 år...) Jag har fortfarande en del svåra val att göra framöver, men de kan inte göras just nu så det är bara att gilla läget. Jag har ju fyra hingstar och det ska jag INTE ha. Helst bara två. Teo skall stanna iallafall över säsongen 2016, men kommer troligtvis att säljas efter det. (Har lärt mej att säga troligtvis då saker och ting inte alltid blir som man planerat, som med Mino tex) Nieto vill jag rida lite på innan jag bestämmer hur jag ska göra med honom. Är det han eller Hugo som ska stanna? Och så har jag ju lille Curre, som jag får se hur han utvecklas. Jag har även bestämt mej för att behålla Bribon, för att se hur han utvecklas och hur han är att rida när det blir dags. Men nu ska ju Curre flytta på boycamp nästa vecka och lämnar sin box ledig till tränings-och försäljningshästar över vintern. Så nu är jag igen på mina 7 boxar!

Jag har en ny träningshäst i stallet. 6-åriga Cazandro som är e. Zagal XI skall vara här ett tag för att få ordning på sina grunder. Vi har jobbat några gånger nu, ännu bara från marken, och efter en ganska besvärlig start har Cazandro nu räknat ut att jag bara vill honom väl, och att det är MYCKET lättare att samarbeta. Han var riktigt fin idag! Härligt! 

I går var jag och besiktigade Rombo, och det var inga som helst bekymmer. Han travade fantastiskt på longeringen, och drog inte på sej en enda anmärkning. Riktigt fin häst det! Grattis till Marie som köpt honom! Rombo flyttar nästa helg. 

 

Fugadas besiktning blev inställd i sista stund, så hon kommer i stället till mitt stall inom kort. Hon är en helt fantastisk häst! Snygg, otroligt ridbar, otroligt cool, totalt trafiksäker, lastar sej själv, utställningsmeriterad och svenskfödd. Håll ögonen öppna för henne! 

Hugo är igång och joggar och igår och idag har jag även galopperat lite. Han känns fin och fräsch! Idag skulle det varit Amandaträning (som jag längtat!) men stackars Amanda var tyvärr sjuk och fick ställa in. Krya på dej!! På fredag ska vi iallafall på äventyr till Ugglarps hästklinik för att träffa en kvinna som jobbar med sporthästar och deras muskulatur och mjukdelar. (om jag fattat det rätt) Hugo skall vara "patient". Det ska blir väldigt intressant att höra vad hon säger och se hur hon arbetar. 

Hugo snackar med Teo! Det är två väldigt hyggliga hingstar jag har!

 

 


Jag har köpt dösnygga sporrskydd och remmar och de kom på posten igår. FIck invigas idag förstås!

 


Årets (2016) almanacka är nu klar och levererad. Den kostar 125:- inkl frakt och är du sugen på en egen så maila mej din beställning! pepino.pre@gmail.com

 



Morris har många knep för att mysa i stallet nu när det är kyligt uta. Krypa in i varma täcken direkt när man tar dem av hästen är ett av hans knep! Hur söt får man bli!!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards