Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 9 november 2015

In med nya, ut med gamla

Av Sara - 9 november 2015 17:48

Dagarna och veckorna går och vi har nu haft vår första höststorm. Det var inte så farligt dock, bara 25-30 m/s natten mellan lördag och söndag. Sedan har det passat på att regna oxå så att den fina torra höst vi haft är nu ett minne blott. Hagarna blev genast trista och kladdiga och jag måste verkligen fixa höautomater NU!! Har fått några bra ideer som jag ska testa!

Hugo är äntligen på G och på onsdag tänkte jag ta honom på träningen, även om den blir av det lättare slaget ännu. Han är OTÅLIG nu och verkar väldigt sugen på jobb. I stallet är han dock en pärla. Trots att det blivit mycket boxvistelse sista veckorna så skulle han aldig banka eller leva om i boxen. Han väntar tålmodigt på sin matte, på sitt hö eller på äpplen. Det är en liten uppenbarelse, hur lugnt det blivit i stallet, sedan Mino åkte... Tänk så fort man vänjer sej vid att en häst stökar runt. Man anpassar allt för att hålla stökpetter lugn. Och man vänjer sej vid att det är lite cirkus varje gång hästar rör sej i stallgången. Det slipper vi nu dock. Stallet är helt lugnt och behagligt hela tiden! Love it!!

Kunden från Gällivare bestämde sej för Dandy och nu är allt klart! Dandy flyttar till Gällivare och blir kompis med Jabonero, som oxå ägs av Lena. Hon köpte Jabonero av mej för ett par år sedan, och fyller nu på med ytterligare en kritvit fin PRE i stallet! Vilken lycka!

Jabonero & Dandy - båda Gällivarebor!

 

 


I förra veckan var jag ute med kunder och kikade på mina unghästar Altea & Bribon. Altea har funnit sej väl tillrätta i flocken där och såg fin ut. Hon är social och trevlig förstås, även om det var lite svårt att kela med henne då ALLA ville prata och hon är ganska låg i rang. Bribon däremot är herre på täppan i sin lilla flock. Han kom glatt travandes och följde glatt med till ridbanan där vi kunde se honom röra sej lite. Han har riktigt bra skritt och galopp! Traven är helt ok men skritt och galopp är super! Han har samma coola temperament som alla Clasicas avkommor och han är stor och välväxt!

Bribon de Pepino

 


Nästa vecka är det dags för SICAB igen och jag upptäckte att det är 10:e året i rad som jag är där! Denna gång ska jag åka i början av veckan då jag helst vill se unghästklasserna i både dressyr och morfologi. Blit lite roligt att jämföra tvåårinarna med Nieto, och även se hur 4-5-åringarna går som tävlar i dressyr. Själva SICAB ligger i år tidigare än någonsin och det är underbart! Det är nämligen 24 grader varmt i Sevilla just nu!! Ser fram emot några varma och hästiga dagar i Sevilla nästa vecka! Innan dess jobbar jag på som vanligt med hästarna, kunder, blogg osv. 

SICAB 2010 - vi hade kul!!!

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards