Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2015

Hjälp!!!

Av Sara - 5 oktober 2015 18:50

Helgen har varit lagom hästig och jag har varit i stallet både lördag och söndag. I lördags tog jag morgonpasset och i går eftermiddagen. Jag & Mina brukar ta en dag var, men Mina hade tvådagars-fälttälvlans-tävling (långt ord!) så därför blev det delade pass. I går hade jag besök av ett gäng trevliga tjejer som var intresserade av rasen och kanske att skaffa PRE så småningom. Jag tror mina hästar lyckades övertyga dem om att de var på rätt spår! Efter lunch kom Emelie & hennes mamma för att hämta hem sin Ulises. Jag visade hur man flätar hans långa man och så fick de packat med sej alla hans saker. Det ska bli spännande att följa dessa två i framtiden! Emelie är en riktigt duktig ponnyryttare som passar perfekt på Ulises som sin första stora häst! Håll utkik efter dem på tävlingsbanorna! 

Emelie & Ulises

 

Idag fick Mina vara ledig och jag roddade själv, vilket är mysigt. Jag passade på att städa kylen och köket samt lite annat småfix. Var klar med detta och mockningen till 10 och då fick jag mej en kopp kaffe och hembakt kanelbulle. Eftersom det var kanelbullens dag igår, var jag huslig och bakade. Mums!!!

Red Bizarro och först var han lite pigg efter två dagars vila, men så snart han kom till arbete var han riktigt fin och särskillt galoppen börjar kännas riktigt fin! Avlsutade passet med en liten uteritt och skrittade av på vallen. 

Efter lunchen sadlade jag Hugo och satte på hans kandar för första gången! Det tog han in i munnen som om han gjort det 1000 gånger förr! Ledde honom ändå i grimskaft lite på utebanan iallafall för att han skulle få smaka lite på det. Men han verkade inte bry sej alls så jag satt upp. Han kändes superfin!! Mjuk och lydig och inte alls spänd eller orolig i munnen. Skrittade och travade på mjuka spår och hade honom låg och rund. Superhärligt! Galopperade lite i vänster varv och han kändes fin, men liiite trött eller ovillig? Fattade höger galopp och HJÄLP!!! Min häst är halt!!!! Försökte att inte få panik och gick in i ridhuset för att känna på ett mjukare underlag. Inga problem alls i traven. Red på lite längre tyglar och försökte känna om han var ojämn, men nä... Fattade höger galopp igen och DÄR IGEN! NEJ!!!!! Skrittade av lite och gick sedan mot stallet. Och när jag tänker efter så var han liiite märklig i höger galopp även i fredags. Tyckte han var lite svullen i blodkärlen i lördags morse, men avslog det sedan som inbillning. Han har ju varit lite seg (brukar var pigg alt het)  sedan tävlingen förra helgen. Blev skodd fredagen innan och ja, nu när jag även bad Malin att titta så visst är det en ökad uppdrivning av kärlen på sidan av kotan höger fram. Även lite ökad värme i kronranden.Ringde Ugglarp och fick tid hos min hovslagare, som är där på tisdagar. Fyyyy vad jag är orolig och nervös att det är något allvarligt. Hoppas på en hovböld förstås...

Finaste Hugo ska ju till Skara om knappt två veckor!!!

 

 
 
Ulrica

Ulrica

5 oktober 2015 21:28

Håller tummarna att det inte är något allvarligt! Kram!

http://www.lyckeboet.blogspot.com

Sara

5 oktober 2015 22:06

Tack ?

 
Anna Hederstedt

Anna Hederstedt

5 oktober 2015 22:44

Ja jag är helt övertygad. Ska bara övertyga sambon om att det faktiskt inte är så dyrt med häst 😜
Blir nog lagom klar med det om 1-2 år kanske 😄
Hoppas verkligen att det är något lätt övergående för Hugo och att han är på banan snart igen.
Vi är superglada för att vi fick se dina vackra hästar på nära håll.
Ha det bäst!
//Anna

http://WWW.annasfriskvard. Se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards