Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 14 september 2015

Av Sara - 14 september 2015 20:45

Har haft en underbar och mycket varm vecka på en turkisk strand. Känner mej ordentligt uppvärmd i hela kroppen och redo för arbete igen! Det var verkligen alla hästarna med och det var ett gäng otåliga killa som väntade på mej idag. Jag tog tag i jobbet med en härlig känsla av energi och tillfredsställelse! Clarinetes ägare kommer i morgon och ska stanna några dagar i Skåne för att rida och lära känna sin fina häst innann han nästa vecka åker till Luleå. Han är en så fantastisk häst och jag kommer att sakna honom! 

Cacique "Kakan" var superfin idag och han var pigg på att jobba! Han är en kille med uttryck och fart i hagen och idag busade han vilt i hagen! Men när man hanterar och rider honom är han så otroligt snäll! Han är en verkligt fin representant för rasen med sitt nobla temperament och fina uttryck!!

Idag var det även äntligen dags för Bizarro att komma igång att arbeta efter kastrationen. Han var sååå nöjd och lycklig över att få komma ut och han uppförde sej över förväntan! Stod som ett ljus i stallgången och lät sej nöjt bli borstad och ompysslad. Lite hopp och skutt i ridhuset, men det har jag full förstålese för! Han är en underbar häst!

Vid lunchtid kom Bellisanas matte för att hämta hem sin häst igen. En ny möjlihget för uppstallning vid ett ridhus i hennes närhet hade öppnat sej och hon kände sej sugen på att behålla henne iallafall. Så Bellisana åkte hem igen! 

Efter lunch sadlade jag min fina Hugo. Han var oxå så otroligt nöjd med mattes uppmärksamhet! Tänk så härligt det är att ha en egen häst som man älskar! Nu har jag haft Hugo i ett och ett halft år och nu börjar vi att bli ett team. Jag känner att han börjar lita på mej i olika situationer. Han hälsar på mej med ett alldeles speciellt uttryck och han och jag har egna små signaler som bara vi förstår. Det är så underbart! Jag vill passa på att påminna blivande och nyblivna hästägare att låta det ta tid med sin nya häst. Allt går oftast inte som på räls i början. Men om man gillar hästens kvaliteér och egenskaper är det sååå värt att ge det tid och tålamod. Ett par år senare är det värt varje minut, dag och månad av möda och besvär! 

     

Dandy var sur och grinig och tyckte verkligen det var pest att vila och inte få göra något! Men efter en ordentlig rykt först med piggborse och sedan med mjuk borste så var han små öron framåt igen! Han var väldigt fin att rida och han känns så väldigt "PRE" att rida! Mycket framför sej och bred att sitta på. Härligt!! 

Guapo & Ulises visade jag för kunder kort inpå min semester och båda två är tingade av duktiga köpare och skall besiktigas på fredag! Håller tummarna för båda killarna och deras (förhoppningsvis) nya ägare!

Hej hopp! 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards