Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Sara - 30 augusti 2015 15:08

Så har en vecka sprungit iväg igen! Hemma har det junior både åka och komma hästar. I onsdag åkte fina Yeste till Stockholm-Piteå-Gällivare och han kom fram väl och håller som bäst på att bo in sej i sitt nya hem.
I torsdags anlände äntligen Cacique & Dandy. Två otroligt fina hästar! De är i superfint skick och var lugna och avslappnade bägge två. De har softat, ätit och varit i hage i helgen och i morgon planerar jag att premiärrida dem!

Jag har hämtat hem Bizarro från kliniken nykastrerad. Han verkar kunna slappna av liiite bättre redan och jag hoppas att han kan äta upp sej lite på de knappa tre veckor som han nu ska få vila för att läka.
I fredags flög jag till Stockholm och sedan vidare till Sandviken för att träffa Klara, min kära väninna som jobbar hos mej under lång tid. Det har ku även hållits PRE-championat på Högbo ridklubb som ligger i Sandviken så givetvis var vi där! Det var riktigt roligt och behagligt att vara åskådare och inte alls behöva tänka på hästarna. Vi såg förstås flera fina hästar och träffade trevliga människor som alltid!
Min fina uppfödning Galope P deltog i Högbo!

Flera avkommor efter Pepino-hingstar deltog oxå. Bla denna söta 4-åring e. Razonado MAC. Hon var så duktig på sitt livs första ridprov och var helt avspänd och cool inne på banan!

Givetvis har även jag och Klara passar på att vara ute och roa oss lite med god mat och några drinkar! En liten försmak på min semester som strax väntar. Efter att ha jobbat heeeela sommaren har jag nu en vecka kvar och sedan blir det ryggläge på en strand i Turkiet en vecka tillsammans med min Magnus ??. Ser mycket fram emot en intensiv vecka i stallet med alla fina hästar (11 st nu !!) och sedan min semester. Efter den är jag sedan redo att jobba järnet igen i höst!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards