Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av Sara - 24 augusti 2015 20:15

Så har man varit på Jylland och vänt över helgen. Det var en härligt resa fast jag måste erkänna att jag är lite trött ikväll... Jag lastade Hugo kl 5 i lördags morse. Det var så himla mysigt att ge sej iväg bara jag & Hugge med fullpackad lastbil som var bäddad med duntäcke och kuddar. Kaffe och mackor och lite annan färdkost till Hugo gjorde vår resa väldigt trevlig! Jag älskar att köra bil så för min del är det bara trevligt. Det var magiskt att rulla genom själlan tidigt på morgonen och när jag kom till Själlands Udde vid 7.30 var det bedövande vackert!!

Nåväl, slutsnackat om resan. Själva tävlingen var trevlig och väldigt bra arrangerad, som alltid i Danmark! Alla är trevliga och glada och evenemanget flyter på enkelt och bra! En stor eloge till Danska avelsföreningen! Jag träffade ju Carina Nordling där som kommit dit med Nietos mamma Nefertite. Hon är ett fantastiskt sto! I Sverige & Norge har hon vunnit allt som går att vinna, men kanske ålder och många föl tagit ut sin rätt lite grand även om hon fortfarande är helt magnifik! Hon fick iallafall se sej slagen av yngre damer denna helg. Dock fick hon väldigt höga poäng och jag gissar att hon kom trea totalt av stona! 

Nefertite & Carina Nordling

         


Hugo då? Jo han var en stjärna! Han fick höga och fina poäng på exteriör och rörelser visade för hand på lördagen. Högst av alla visade hingstar så det kändes ju bra inför söndagens ridprov, som ju var det jag såg fram emot mest! På lördagskvällen satt vi utanför våra lastbilar och drack sangria och åt pizza och hade mysigt i solnedgången! Hur trevligt som helst! På söndagen var det så äntligen dags att rida. Hugo var avspänd och suuuuperfin på framridningen. Verkligen så bra som jag vågat hoppas på! Väl inne på banan var planen att jag skulle plocka upp honom i formen och få till den där extra fräcka gången han har! Bra plan, bara ryttaren kan genomföra den oxå! Ok i alla samlade rörelser var han superfin och fick 7,7,7 (skritt, trav, galopp) men jag missade i alla ökningar och fick taktmissar, mot hand i övergången mm... Faaaaan vad det är svårt att rida!!! (fick 6,6,6 där) Trösten är endast att hästen, han kan!!! Ryttaren, hon måste träääääääna.................

Slutklämmen blev iallafall att Hugo fick totalt högst poäng av alla hingstar och när det var dag av uttagningen av helgens bästa hingst, så föll domarens val då på min fina Hugo! Hurra!!! Så sammanfattningsvis är jag otroligt nöjd med min fina häst! 

             

Lördagskväll

 

Hugo CHAMPION!!!!!!!!!!!!!!!

 


Hemresan gick problemfritt och jag lastade av Hugo vid kl 21. Det var inga problem att sova i natt...

Idag var det då vardag igen med fyra hästar att rida på schemat. Att packa upp allt och plockja iordning. Hugo fick vila och vara i hagen idag. 

Jag red Guapo först på morgonen och han var så duktig så! Han har varit här ganska precis en vecka nu och gör framsteg för varje arbetspass. Har filmat lite och håller på att ladda upp på youtube. 

Sedan var det dags för finaste Yeste att jobbas lite försiktigt. Han är så underbar denna hästen! Så lydig och en ren fröjd att rida! På onsdag reser han mot Gällivare och hans nya matte Veronica. Hon kommer att älska honom!

Yeste

                 


Belisana gick fint och jobbade på bra. Hon är en käck liten häst! Sist idag var Clarinete. Denna coola och snälla 4-åring som förutom att han är lite obalanserad och överbyggd, känns som en vuxen häst att sitta på! Han är lydig och snäll och följsam och har bara ett enormt hjärta! Clarinete gör även han framsteg för varje vecka som går. Det är ju så lätt att glömma hur det var första gången man satt på en häst. Mina fick påminna mej idag om att han faktiskt har blivit sååå mycket bättre! Även om det fortfarande finns mycket att jobba på. Men konstigt vore det ju annars med en 4-åring...

Clarinete

               

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards