Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 18 augusti 2015

Av Sara - 18 augusti 2015 20:15

Idag var Mina ledig så jag var själv o bäste dräng! Mockade i ett nafs och var klar med hela stallet innan tio. Lagom i tid så att jag hann borsta och göra Mino fin för veterinären som kom för att kontrollera att han var frisk och kry nog att resa till Spanien. Det var han så exportintyg utfärdades! Nu är det alltså ett faktum! Transportören ringde på förmiddagen att han var i Tyskland och skulle anlända till Ystad i morgon bitti med Lille Gul, som för övrigt mådde fint och reste bra! Sedan skulle han till Stockholm och vända och på torsdag när han var på väg söderut igen kommer han förbi och hämtar Mino. Skönt så slipper han den extra resdagen i onödan. 

 

Dessa sysslor avklarade så tog jag itu med ridningen. Först ut fick bli Guapo. Han är så himla söt! Lite smal och omusklad ännu och med världens längsta "floppy ears"! Sååå söta!! Han är otroligt snäll och lugn att hantera och göra iordning. Och bara andra ridpasset idag men vi kom verkligen till arbete och efter bara 10-15 minuter arbetade han strålande i skritt och trav! Väntar lite med galoppen, som verkar vara enorm, tills han är lite mera mellan hjälperna och litar mera på att jag hjälper honom. Men sååå roligt och härlig att rida! Han kommer att bli ursnygg på en tävlingsbana!

Guapo - floppy

 


Efter Guapo sadlades Clarinete. Han gjorde sitt hittills bästa pass sedan han kom hit (och troligtvis sitt livs pass eftersom han knappt var riden alls när han kom) JAg satt upp utanför stallet och skrittade lugnt och avspänt till ridhuset. Det fick bli inomhus idag så Santa Anna fortfarande är här och blåser sand över hela oss när man är på utebanan. Sedan jobbade vi med volter och mjuka spår i skritt och sedan i trav. Välbalanserat (ganska iallafall) och lugnt travade han. Därefter blev det en galopp åt varje håll med rätt fattning direkt i båda varven och därefter skrittade vi runt ägorna utan bekymmer trots stormvindar, sködretröskor och massvis med ystra hästar i alla hagarna. Duktiga Clarinete!!

Sist på den korta ridlistan idag var Hugo som även han fick ett pass i ridhuset. Han var lite stark men efter många övergångar och mjuka vägar så blev han fin! Även Hugo fick skritta av hela rundan runt gården och skötte sej utmärkt!! Till helgen är det Championat i Danmark och jag ska åka dit med Hugo. Det är ända på Jylland och vi ska åka båt två gånger för att ta oss dit. Man kan visserligen köra hela vägen men då över tre stora broar och då jag är extremt höjdrädd är detta big NO NO för mej. Båt blir bättre! Jag åker kl 5 (!) på lördag morgon för att vara framme på Jylland innan kl 11. Hugo skall visas för exteriörbedömning först kl 16.40 så han hinner vila upp sej i sin box en god stund innan dess. Sedan är det ridprov på söndagen, som jag hoppas vinna!!   Fast jag får tufft motstånd av Cina Nordling & Neftertite som oxp kommer dit! Ska bli så mysigt och skoj! Vi ska sova i lastbilarna och dricka lite vin kanske och ha trevlig! Extra kul att Nefertite är dräktig med Hugo oxå ju!! 

Hugo på Championatet i Danmark för precis ett år sedan!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards