Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 6 juli 2015

Hugo <3

Av Sara - 6 juli 2015 21:57

 Fy vad det känns tungt med Mino... Har googlat och läst och funderar och funderar. Just nu står stackars kraken med gipsat framben och är MISSNÖJD!! Just som han kommit upp i kondis och var sö nöjd med att arbeta nästan varje dag, ja då blir det boxvila... Fyyy så tråkigt! Har ännu inte bestämt mejh för om jag ska satsa på operation och försöka att få tillbaka honom till ridhäst. Vi var ju liksom fortfarande under uppbyggnad och det känns oerhört tungt att böjra om igen. Utan operation kan han fungera som avelshingst men inte som ridhäst. Kanske finns det ett hem för honom hos någon som bara vill ha en avelshingst? Å andra sidan växer inte hingstar som Mino på träd. Hans uttryck, rörelser och färg är lite unikt. Om man inte är miljonär förstås... På torsdag ska gipset av. Så får vi se hur jag gör...

Hugo är iallafall en stor glädjekälla! Vi kommer varandra närmre för varje månad som går och han känns mer och mer som MIN häst. Idag gick han så strååååålande fint att jag nästan grät av lycka! Min stora, pampiga kille lyder min minsta signal, mjuk och lätt som en fjäder i munnen och svingande i sin rygg. Fantastiskt!! 

Även Teo gör matte ganska glad just nu för en ny hovslagar (igen) har lagt sin hand vid Teos hovar och han går med ringskor och plastade hovar och är OHALT i sin nya fina hage! Jag vågar inte hoppas på så mycket men lite iallafall :)

De två nya killarna Orejano & Clarinete anlände i mitten av förra veckan och är två mycket fina och vänliga killar! De ska få hovvård på onsdag och sedan sättas i arbete! Orejano flyger fram i hagen och rör han sej hälften så bra under ryttare blir jag oerhört lycklig! Även Clarinete rör sej långt över medel och är en häst med en väldigt fin exteriör och ett härligt uttryck! 

I förra veckan blev Victoriano besiktigad och såld. Han ska stå kvar nästan hela juli tills hans nya ägare har en boxplats åt honom. Men hon bor inte så långt bort så hon kommer och rider och fixar lite med honom under tiden!

Idag var jag med Salinero på besiktning och han var lika frisk och fräsch som han känts hemma. Han kommer att flytta till Göteborgstrakten senare denna veckan. En underbar häst verkligen, som jag kommit att tycka mycket om även om han bara varit här en kort tid. Han får ett fint hem med stora hagar och ett litet stall som ägs av köparen själv. Tänk vilket paradis för en spansk 12-åring! 

Salinero idag klar för transport till kliniken

 

Just nu har jag inte så väldigt många hästar att rida då och det passar väldigt fint eftersom det ju är Falsterbovecka! Millton rids ju dock och han går så fint så fint! Idag blev det foton, men Mina menar att de inte gör honom alls rättvisa så det blir en ny film oxå inom några dagar!

Millton idag!

         


 
 
Ingen bild

Malin

6 juli 2015 22:57


Nu har ju inte jag en superfin avelshingst men min PRE står med hovbensfraktur och jag känner så igen mig i dina ord du skriver ändå, jag håller alla tummarna jag har för att allt går vägen för er oavsett vilken väg det blir!!

 
Ingen bild

Katarina och Cerezo

8 juli 2015 19:48

Så tråkigt att höra om Mino, vilken otur :( Det finns säkert många där ute som hade kunnat ta hem honom. Kan han fungera som hobbyhäat utan operation? Kram

Sara

8 juli 2015 21:37

Ja väldigt tråkigt... Men nu blir det sannolikt operation så han får stanna tills vidare :)
Mvh Sara

 
Star Sisters

Star Sisters

8 juli 2015 21:08

Wow vilken fin häst! :D Bra blogg annars ;DD

http://starsisters.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards