Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 28 juni 2015

Av Sara - 28 juni 2015 20:25

Det har varit en mycket intensiv vecka men även väldigt givande. I måndags åkte ju Angelina till sitt nya hem, och rapporterna därifrån är mycket glada. Hon är precis så fantastisk som köparen hoppats! Så har vi varit iväg med Rio igen oxå och fr.o.m I morgon tillhör han Denise Stolt. Grattis till en fantastisk häst! Det är bitterljuvt men jag vet att det är bra för oss alla tre, Rio, Denise och mej så jag är glad. Det har varit kunder här varje dag och Vicke har ett par seriöst intresserade spekulanter som skall återkomma i veckan för en andra provridning, så förhoppningsvis kanske även han hittar ett hem inom kort. I fredags visade jag Revista för en kund och eget ett väldigt trevlig besök så blev det affär även där. Hon skall besiktigas i morgon. Flera ston har konstaterats dräktiga, och centrifugen gör att jag har ännu bättre hopp nu om att även resten av säsongens ston ska bli med föl sina magar!
I fredags var det dock även en tråkig händelse. Jag tog Mino på en lite längre uteritt och han skötte sej otroligt bra och vi kunde verkligen njuta av turen. På ett ställe var det en grusväg med många stora och vassa stenar, så vi skrittade försiktigt där. Men när vi var på väg hemåt tyckte jag att han skrittade i otakt. Han hade dock ganska bråttom hemåt så det var svårt att avgöra om det var hälta eller om han bara var snabb. Nästan hemma kunde jag dock konstatera att han var halt på vänster fram och en timme senare var han blockhalt... Eget konsultation med en vän och veterinär kom vi dock fram till att han med största sannolikhet fått en blödning i sulan (hoppas!) eller i värsta fall en hovbensfraktur. Inga svullna senor eller annat så kylning över helgen och boxvila. Vet inte riktigt om han är bättre men i morgon kommer iallafall vet för att röntga tassen. Jäkla skit!! Stackars Mino och så typiskt, jag hade just tänkt anmäla honom till championatet i Danmark i August... Hoppas fortfarande förstås att det blir så!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards