Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 17 juni 2015

Av Sara - 17 juni 2015 22:17

Efter några härliga dagar i Spanien reste jag hem igen i lördags och sedan har det gått i ett! Det är fullt hus nu med 10 hästar att rida och sköta. Nyanländ är fina Salinero. En 12-årig vacker valack som verkar vara den snällaste hästen jag träffat på länge. Har ridit honom måndag och tisdag och han sköter sej utmärkt! Han ska ridas lite mera men sedan kommer han förstås ut på annons.
Här är han helt nyanländ!


Och här innan vårt första ridpass i måndags.

   

Måndag, tisdag och onsdag kan jag sammanfatta som ridningen ridning och ridning. Millton har visats för kund i går. Vicke hade besök idag och i morgon ska jag visa Angelina. Revista har blivit fotad och filmad idag. Hon imponerar sannerligen på mej fina Revista. Hon är ännu inte helt bekväm med att bli lämnad ensam eller lämna kompisarna när man ska göra iordning henne för ridning. Men hon lugnar sej efter en stund och även om hon kan verka lite spänd när man ska börja ridpasset så är hon underbar att rida! Massvis med energi och så väldigt mjuk och följsam. En mycket påverkbar och ridbar häst alltså! Härligt! Och så är hon ju så väldigt snygg oxå!

   
Idag var det träning och både Hugo och Mino gick fint. Hugo är anmäld till tävling igen på söndag och sedan en kvällstävling första veckan i juli. Båda pojkarna är lite uppe i varv, men de sköter sej ändå väldigt väl i arbetet och det är härligt. Ser fram emot hösten när betäckningssäsongen är över och de kan vara mera fokuserade igen. Då jäklar! Fast sedan är det förstås roligt med betäckningarna oxå! Nu har alla pojkarna dräktiga ston och 5-6 ytterligare är seminerade och ska kollas inom kort. Mino fick en ny bokning igår och Teo en i helgen. Roligt!

I går var jag en snabbis förbi Bribon som ju är på hingstbete en bit bort. Det är nästan två månader sedan jag lämnade honom där och jösses vad han hade växt på sej på dessa månaderna! Stor och ståtlig kille kommer han att bli! Han är ju till salu oxå :)
   
På fredag är det midsommar igen även om sommaren lyser (eller rättare sagt blåser och regnar) med sin frånvaro. Snart har hela juni oxå gått och ingen sommar har vi fått! Jag börjar bli riktigt orolig! Snälla ge oss lite värme nu!

Och så till sist då, blev det något hästköp i Spanien? Haha, ja förstås! Köpt är hästen förstås aldrig förrän den är besiktigad och röntgad, men detta skall göras i veckan på en vacker, ganska välutbildad 7-åring från Señorio de Barain. Hoppas på honom! Och så blev jag förälskad i denna hästen oxå. Han skulle verkligen trivas i Sverige. En riktig drömhäst! Får se om kanske han oxå får passera mitt stall?

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards