Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Bättre måndag idag

Av Sara - 8 juni 2015 19:18

Efter en härlig helg med tävling ena dagen och total relax andra dagen var det idag dags för ny vecka. Hugo debuterade LA igår med en start i LA:3 på en av de tuffaste tävlingarna denna våren. Hela skånska eliten var på plats för att Falsterbo-kvala sina unghästar och hade förstås med sej flera fina hästar. Hugo var spänd som en fiolsträng på framridningen men väl på banan så skötte han sej fint även om han blev lite låg i formen. Skänkelvikningarna kunde varit bättre och skritten blev överilad men, men. 64,5 % en dålig dag känns ändå OK för en debut. Det krävdes 70 % eller mer för att ta en av de 8 placeringarna som fanns i klassen. Tufft! Snygga var vi iallafall och Hugo är anmäld till ytterligare ett par LA:3or.

Vi fick 8 på avslutande halten!

 

 

Idag var det full fart som det brukar på måndagar. Beställning på alla tre hingstarna! Hugo till ett högt bedömt lusitano-sto! Det blir spännande! Mino hade en tjej som stod kvar efter helgen och så även Teo. I fredags fick jag glädjande besked om två dräktiga ston med Teo-föl och idag fick jag reda på att Adicta-P är dräktig med Mino! Två ston har seminerats med Hugo hittills och ingen av dem var dräktiga men båda är omseminerade nu och vi hoppas det med bättre resultat! 

Red för fullt på förmiddagen och hästarna skötte sej fint! Vicke lite busig efter helgens vila men efter en stund gick han fint. Filmade lite idag och ska se om jag kan knåpa ihop en liten film senare ikväll. Hugo fick vila idag men Mino jobbade strålande! Han är ganska toppad i stallet nu när han blivit tappad ofta, men i ridningen är han en stjärna!! Ser verkligen fram emot att visa honom på tävling. Han ska bara bli ännu lite starkare och smidigare! 

Efter lunch tappade vi alla killarna och packade lådor. Det är ett himla pyssel med tre hingstar. Många papper att fylla i, späda, räkna, packa, adressera, köra till posten. Puh! 

Kl 14 hade vi provridning av Angelina. Hon är så fin den hästen! Det gick bra och kunden kommer tillbaka redan i morgon med sina döttrar. 

Sist ikväll hade jag lektion med Eva-Lena och Mi Timida. Det var tredje gången och Timida var lugn och avspänd och de hade gjort hemläxan fint! Blev en relativt kort lektion då allt bara fungerade som planerat. Så ska vi ses igen om två veckor! 

Hej hopp!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards