Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Sara - 25 maj 2015 20:47

Det rör på sej i stallet med rasande fart. Många hästar är ju sålda och in kommer nya. Otroligt härliga Millton är ju i stallet och vore det inte för att jag sysslar med avelshingstar av rasen PRE så hade jag köpt honom själv! En helt UNDERBAR häst! 

MH MILLTON - en drömhäst i min smak!

 

Förra veckan kom ju Revista P för att säljas. Hon är ett PRE-sto född 2011 och som namnet anger så är hon min egen uppfödning. Jag sålde henne som föl men ägarna har samlat på sej lite för många hästar och Revista skall därför säljas. Hon är inriden i höstas men har sedan vilat i vinter. Nu har jag satt fart på henne igen och det går jättebra! Hon är en härlig ridhäst med naturlig bärighet och går i form av sej själv. Hon verkligen släpper ner mej på ryggen och känns underbar! Bilder kommer senare i veckan! 

Så har jag även fått in en fin 10-årig valack till försäljning. Han är så vacker och har en härlig mörkbrun färg. Han är käck att rida och otroligt lugn och snäll i stallet. Kommer bilder och mer info om denna kille oxå senare i veckan. 

I från Spanien kommer det så oxå nägra hästar. Den fina grå hästen som köptes för en kund är nu kastrerad och så snart han är läkt kommer han till Sverige. Han får sällskap av en landsman som oxå är nykastrerad. En 7-årig skimmel på 161 cm. Välriden, med fina rörelser och mycket okomplicerad och snäll. Han är naturligtvis utförligt besiktigad och röntgad grundligt (14 plåtar) och bilderna är som vanligt granskade av Charlie Lindberg. Väldigt skönt att dessa två hästar var ok, då jag besiktigat ytterligare tre (!) som inte varit ok någon av dem. OCD, spatt och pålagringar. 

         

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards