Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Sara - 18 maj 2015 22:08

I lördags var jag hästledig och jag & Magnus gjorde en liten roadtrip i Skåne och hade mysigt! Söndagen var det stalldag och det är mysigt på något vis när man har hela dagen på sej att mocka och rida i lugn och ro. Inga tappningar eller annat som ska hinnas med utan bara jag och hästarna! Jag red Hugo & Mino och pysslade med de andra hästarna lite. En härligt dag i stallet helt enkelt!

Idag var det måndag och full fart som vanligt! 4 ston till Teo idag! Spännande! Teo är en klippa att tappa och det är alltid roligt att packa och skicka semin av så bra kvalite! Nu hoppas vi på 4 dräktiga tjejer! Tyvärr hade två av dem ovulerat under natten så det var en ren chansning att seminera och hoppas att det inte var för sent. Annars får de återkomma på nästa brunst! 

Fina Teo!! Vilk och vacker i ett kyligt Skåne. När kommer sommaren och värmen???

   

Minas bordercollie Maja tyckte också att det var kallt idag...

 

Vi filmade och fotade Millton idag. Han är underbar att rida! Och så snäll att hantera och sköta om oxå. Jag är riktigt kär i denna hästen! Filmen håller på att ladda upp på youtube men den kommer på hemsidan så fort den är klar! Nu ligger Millton ute på annons!

 

I fredags besiktigades denna vecka kille åt en kund och idag fick vi grönt ljus från alla håll. Kastration är bokad och sedan kommer han för att mellanlanda här ett par månader för att lära sej Sverige, innan hans nya, lyckliga ägare får hem honom till sitt stall! Vilken kille!

 

Mino fick två föl natten till söndagen! Mitt vackra sto Alhaja som jag sålde till Saga Kaarna förra sommaren, fick ett otroligt vackert gult hingstföl! Han heter Kaarnas Albariño och är ju helt bedååårande!

 

Lotta Nilssons SWB-sto Qajsa Qavat fick också ett vackert hingstföl! En så stilig kille!

 

Och när vi ändå är inne på Minos avkommor så fick jag bilder från en annan stolt uppfödare, Ann Kabo, som äger denna vecka åring. Renrasiga PRE Bordon har blivit stor och vacker och rör sej tydligt mycket bra! Snygg är han iallafall. Och till salu! 

   

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards