Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Sara - 5 maj 2015 12:43

Igår var det måndag igen och det är alltid härligt att det är vardag igen. Jag började med en uteritt med Rio. Han börjar bli stark nu igen och vi travade på länge och väl. Duktig kille! Hugo fick jobba på banan och kändes super! Tränar på LA-programmen och MSVC-rörelserna. Om en månad tror jag vi kan gå ut i LA! Ska bli härligt att ta ut min fina kille igen! Efter ridpasset fick han hoppa på bocken en gång. Börjar bli riktigt duktig nu! Eventuellt har han sto på onsdag så det gäller att vara redo! Mino har nu två ston seminerade och Teo fick skicka en låda igen i går till sin första tjej. 

Red även Sunny på utebanan innan det var dags att lasta Maravilla och åka till djursjukhuset för besiktning. Helen, köparen följde med och Maravilla var så superduktig att lasta och skötte sej exemplariskt på besiktningen. Inga anmärkningar av betydelse och alla nöjda och glada! På torsdag hämtas hon och flyttar till sitt nya hem i Blekinge!

Mina promenerade Mino och motionerade Noble medan jag var borta på besiktning. Nästa måndag blir det Nobles tur att besiktigas! 

Vackraste Noble som förhoppningsvis snart tillhör en lycklig köpare!

 

I eftermiddag kommer det en ny saluhäst som ska bli väldigt spännande att stifta bekantskap. Det är en warlanderhäst. Alltså en PRE/Frieser på 4 år. Har sett lite film och foto på honom och han ser magnifik ut! Återkommer med bilder och mera info om honom!

Helgen var en fin tävlingshelg för spanska Pepino-hästar! Vackra Zancado, son till Zagal XI placerade sej återigen på dressyrtävling med sin ägare & ryttare Camilla Lundgren. Dryga 67 % och 3:e placering i LA:3! Och av en slump upptäckte jag att min uppfödning Iberica-P (e. Alferez IV ue. Bernstein)  segrade i LA:3 med drygt 68 %! Hon har många placeringar på fina %! Och så undrar folk om PRE kan hävda sej i dressyr... JA!! Det kan de naturligtvis!! :)

Zancado hos mej som 3-åring och undertill 2015 med sin ägare!

 

  



Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards