Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 17 april 2015

Av Sara - 17 april 2015 17:32

Så sprang en vecka iväg och den har gått i rasande fart. Från Mallorcas värme kom jag hem till blåst och kyla. Tydligen hade det varit väldigt varmt och skönt när jag var borta, men den värmen kändes ingenting av i början av denna vecka. Kallt och blåsigt och ganska mycket regn har vi haft. Mycket rishusridning igen, suck... Men med vissa hästar är det otroligt rologt att rida även om man måste vara inomhus. Mino är så härlig nu och det gör mej oerhört lycklig. Efter att ha varit helt personlighetsförändrad och smått crazy när vi först flyttade hit, har fina älskade Mino nu hittat tillbaka till sej själv och igår kom jag på mej själv med att sitta och skritta fram på långa tyglar fast det var en annan hingst i ridhuset samtidigt! Inte mista spänning hos min vackra, gyllene häst! Träningen i onsdags gick strålande även om han tycker det är jobbigt i början så jobbade han STRÅLANDE i slutet av passet och Amanda började prata lite om tävling. Inte just nu men det finns med i planeringen! Underbart!! 

Hugo gick även han super-super och i slutet av passet travade han TO DIE FOR och det är en otrolig känsla att sitta på honom där! Han är ganska olik alla andra PRE jag ridit och hans storlek har ju en del med det att göra, men framför allt hans härliga rörelser. En enorm power i den hästen samtidigt som han är så mjuk och lätt när han går där hans ska! Vi fick börja nosa lite på piruettgalopp och lite mera samling. Även här pratade Amanda om framtidsplaner och att jag ibland ska rida honom två pass om dagen. Detta för att stärka honom och förbereda honom för meeting där han måste gå ett jogginpass på morgonen/kvällen för att sedan även tävla sin klass förstås. Jösses! Jag som tycker jag är flitig som rider honom alla dagar i veckan nu för tiden (jo så klart får han vilodagar ibland oxå). Två pass om dagen! Huuu! 

 

Idag besiktigades Fabuloso strax efter lunch och han var otroligt duktig. Har aldrig lastat honom innan, men han gick rakt in både hemma och på djursjukhuset och uppförde sej helt exemplariskt. Han var ju röntgad sedan tidigare och bilderna granskade av Charlie Lindberg. Så idag var det bara klinisk besiktning. Inga tråkiga fynd alls utan precis som jag trott är Fabuloso en frisk och kry häst! Lyckliga nya ägarinnan, Anna var stolt och nöjd med sin nya häst! Genast efter besiktning, papper och betalning körde jag Fabuloso till sitt nya hem. Han får det väldigt fint där och det kändes väldigt bra att lämna av honom där!

Fabuloso med nya matte

 


För er som missat det så har jag sänkt priset på fantastiska Noble! Han är värd varenda krona men jag behöver boxplatser till köande hästar. Om man funderar på Noble så kom och träffa honom! Han är en helt underbar idivid med så mycket potensial! Jag kan erbjuda ett specialpaket med denna hästen oxå då jag är väldigt angelägen om att han ska få utvecklas och bli så fantastisk som han kan bli!

Hidalgo Noble

 


Nästa vecka kommer en ny saluhäst till stallet. Ett 7-årigt sto. Blir roligt att träffa henne! Och så har jag bokat in några provridningar av söta Maravilla. Kanske finns hennes nya ägare bland dessa! Ha en riktigt skön helg allesammans! Snart har vi väl ändå våren och värmen även här i Sverige!

Idag hade vi så här lyxig "fredagsfika" i stallet!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards