Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 21 mars 2015

Bästaste Hurón!!!

Av Sara - 21 mars 2015 19:52

Huu idag var det tidig morgon när jag behövde lasta och köra kl 7. Mina var dock hygglig igår och putsade och packade trailern med allt utom flätad häst då! Så det var bara fodring och hästputs som skulle fixas innan vi kunde ge oss iväg. Var i stallet strax efter sex så var i god tid faktiskt! Det regnade och blåste kallt så jag lät hästarna stanna inne. Var framme precis lagom att visa pass och sedan byta om och lasta ur. Förra Helgen i Hässleholm var Hugo ganska toppad så idag hade jag tagit med en longerlina för säkerhets skull. Men idag var Hugo betydligt mera avslappnad så det behövdes inte precis någon longering alls. Framridning fanns inomhus vilket ju var skönt med tanke på vädret. Hugo är helt fantastisk att rida bland andra hästar så här. Han bryr sej inte ett smack hur nära de andra än rider eller någonting! Han är totalt focuserad på mej hela tiden och känns exakt likadan som hemma. Väl inne på banan är han fortsatt helt avspänd och fantastiskt ridbar. Hur själva tävlingen går hänger till 100 % på mej. Jag kan aldrig skylla någonting på denna hästen! Han är bara en helt otroligt fin tävlingsindivid! 
Förra helgen red jag mest på säkerhet eftersom det var vår första start, men idag hade jag bestämt mej för att satsa lite mera. Det gick både bra och dåligt. Började med en vinglig inridning och sned halt föjt av en snubbling i första volten som gav oss en 4:a... SKIT, men bara att focusera och rida bättre! Hugo blev bättre och bättre ju längre in i programmet vi kom och vi avlsutade med bara 7:or och 7,5:or! Domaren gav omdömet: Mycket fin häst med stor potensial för framtiden. Väl ridet! 65,67 %.

Fick äran att leda klassen ganska länge men i slutet kom flera duktiga ekipage och petade ner oss till 6:e plats. Idag var det 7 placeringar dock så vi fick en rosett med oss hem! Fina Fina Hugo! Nu ska jag inte rida flera LB utan nästa gång blir det LA! Vi tränar redan på alla MSV:C rörelserna så planen är att han ska kvala MSV:B innan årets slut!

Fick inte med hela ritten men halva iallafall!


 


 
 
Ingen bild

Annette

22 mars 2015 14:16

Hej Sara
Måste bara fråga om du har börjat att ladda upp dina filmer i nåt annan format än vad du brukar ha gjort. Det funkar varken med Safari eller Chrome. Har aldrig haft några som helt problem tidigare på din sida.

Hälsningar
Annette

Sara

23 mars 2015 07:26

Hej Anette! Nej ibland laddar jag upp vis youtube och ibland direkt i bloggverktyget. Använder själv chrome så det funkar för mej! Skumt!
Med vänlig hälsning, Sara

 
Ingen bild

Ingrid

22 mars 2015 19:53

Huron är verkligen jättefin! Synd att han och Bailarina är väl nära släkt...om jag fattat rätt har båda samma hingst ( Eremitano) som farfar resp morfar och då blir det väl inavel, eller?
En annan fråga: vilket ridhus tävlade du i? Trevligt med så mkt ljusinsläpp!

Sara

23 mars 2015 07:28

Inavel eller linjeavel Ingrid ?. Beror på hur man ser det!
Sista filmen är från trolleholms ridhus i gryttinge. Väldigt fint! ?
Med vänlig hälsning, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards