Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Sara - 16 mars 2015 06:46

Oj vilken intensiv helg det var! Men väldigt rolig! I fredags var det dags för debut på tävling för mej & Huron. Det var en eftermiddagsklass i Hässleholm, så jag var i stallet tidigt och red de andra hästarna på förmiddagen. Verkligen smidigt med en tävling en fredag på dagtid! Fler sådana tack! Vid 12.30 körde vi hemifrån och det tog en dryg timma. Tog ut Hugo i god tid och ledde honom en stund så att han fick bekanta sej med tävlingsplatsen. Han var, hmm ska vi säga "ganska pigg". En härlig framridningsbana med gott om plats fanns det iallafall, fast Hugo trovs bättre inne i ett litet ridhus med massvis av hästar runt omkring sej. Ett par-tre ekipage innan min start kunde vi komma inomhus till värmning och där inne var Hugo väldigt fin! Han bryr sej inte alls om nya miljöer utan var super-super fin! Inne på banan var han som allra bäst, även om jag var lite passiv i början av programmet och kom till ordentlig ridning först efter en liten stund. Hur som helst var hästen strålande och gjorde mycket väl ifrån sej. 67,83 % och preci utanför placering blev resultatet. Lite surt att vi väntade kvar i över en timma och sedan blev utpetade från prislistan av allra sista ryttaren... Men, men, vi plockar hem rosetten nästa gång!

Fina, fina HURÒN FS!!

       



Lördagen fick jag sovmorgon och Mina tog stallet. Men vid 16-tiden sågs vi där igen för då var det dags för nästa event. Vi skulle vara med på en välgörenhets-show på Helsingborgs Fältrittklubb, anordnat av Helsingborgs Ridgymnasium. Mino, Hugo & Noble fick följa med. Snälla Amanda Meijer ställde upp en lördagkväll och red Hugo! Mina visade Noble för hand och jag red Mino. Pojkarna uppförde sej väldigt väl för det var en riktig prövning att dela framridning med riddare, hoppryttare och gymkhana-ponnys! Mino var lite väl rund i galoppen emellanåt men annars inga problem. Hugo & Noble fick stora stjärnor i kanten!! En rolig tillställning och alltid kul att få visa upp sina fina killar! Ljuset inne på arenan var svårt så tyvärr blev de flesta bilderna oskarpa. Håll tillgodo!

                 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards