Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Sara - 12 mars 2015 06:08

Var i stallet tidigt som nu är min nya vana. Fick ut pojkarna och satte igång med mockningen. Även nya Fabuloso fick komma ut i Minos hage och han verkade verkligen njuta av solens strålar. Kanske kändes det lite hemma för honom? Red ut med Rio & Tempo i solskenet och han travade friskt på framåt. Idag ska vi till veterinären och jag är så spänd på att höra hur senan ser ut! Kanske vågar vi oss på lite galopp snart?

Efter Rio-turen var jag tvungen att ge mej iväg på en fruktansvärd tillställning. Min bästa vän i grundskolan avled hastigt alldeles nyligen och lämnade sin son föräldrarlös. Hans pappa dog lika hastigt för ett drygt år sedan. Helt ofattbart och  fruktansvärt hemskt. Begravningen för min kära vän Jessica var något av det värsta jag upplevt...

Tillbaka i stallet kände jag mej som överkörd av ett tåg, men det finns inget bättre än att vara med djuren då! Tog en ridtur på Elegancia i solskenet. Detta var vårt andra ridpass men hon är bara ljuvlig! Pigg och arbetsvillig men ändå cool. Totalt opåverkad av den nya omgivningen och bara så väldigt rolig och käck! Mina kom ut och tittade och även om vi inte alls förberett för filmning bad jag henne filma en liten stund med min mobil. 


Kl 15 var det dags för Amanda-träning och Mino var ohalt trots hovbölden igår. Åh vad jag är glad att han kunde gå för det var det bästa träningspasset jag någonsin upplevt tror jag. Amanda bad mej rida honom helt motsatt vad jag gjort. Han är så otroligt känslig och jag har alltid fått råd (och själv trott) att rida honom utan ben och stilla hand. Idag testade vi i stället att rida honom med skänkeln intill, även om han först blev stressad så lugnade han sej snabbt och blev mycket mer mellan hand och skänkel! Han hängde ihop och hans rörelser blev sansade och jag kunde påverka honom. Jag blev så lycklig att jag nästan började tjuta!! Åh vad det ska bli roligt att testa idag igen!!

Sedan red Amanda Hugo och han ser ju som vanligt fantastisk ut! På lördag är det ju showen på HFRK och det ska bli så kul! Kl 17.00 är det en välgörenhets-show för WWF och alla är välkomna! Så har ni ingenting för er på lördag kväll så kom till Helsingborgs ridhus!

Mino nyanländ till Sverige för två år sedan!

   

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards