Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 17 februari 2015

Av Sara - 17 februari 2015 17:56

Huu vad det har varit kallt de sista dagarna! Ljuset är här (även om det är inbäddat i grått) men sannerligen inte värmen! Åh vad jag vill ha vår NU!! Längtar efter att kunna ha stalldörrarna och fönsterna öppna och inte så väldigt mycket käder! Rio är pigg som en mört så han har iallafall vårkänslor och Hugo är hingstig och väldigt pigg så även han har märkt av ljuset! Mino som ju har vilat ett bra tag för att "landa" verkar faktiskt ha gjort just det och jag tänker mej att jag ska testa några små ridpass och se hur han känns! Har tackat ja till en uppvisning på Helsingborgs Fältrittklubb den 14:e mars och vill gärna ha med Mino, Teo & Hugo där så det är kanske dags att börja rida lite nu då :) 

Önskar att Rio kunde varit med, men det får vänta...

Igår var veterinären ute och vaccinerade Platino, Noble & Bribon som nu har grundvaccinationer i sina pass. Äntligen fick Noble grönt ljus att börja röra på sej igen och idag fick han vara i sjukhagen några timmar. Åh så lycklig han blev!! Några dagar får han vara där innan jag börjar rida på honom så smått. Längtar verkligen efter att få sitta på honom igen!'

Idag har vi varit och besiktigat Optimus på djursjukhuset. Han röntgades strax innan jul så den biten var klar. Jag var inte särsklit orolig eftersom han känns fräsch och fin och min magkänsla brukar ha rätt. Så även idag och det var bara tummen upp för Optimus! Grattis till Martina som nu kan hämta hem sin drömhäst!

Igår lade jag ut annons på lilla Feriante som varit här i snart två veckor. Han gjorde sej visst för innan kvällen var slut hade jag bokat in tre provridningar. Den första på fredag och sedan söndag och nästa vecka. Feriante är en okomplicerad och käck häst. Han är robust och känns väldigt stark. Han är självsäker och cool och därmed inte en direkt nybörjarhäst, då han behöver veta vilka regler som gäller, men med dessa egenskaper kommer ju även stabilitet och att han är orädd och trygg med sin ryttare. Så för den som kan rida lite grand är han en väldigt rolig och söt häst! Vi får se om HANS nya ägare är någon av dessa som kommer för att besöka honom!

Feriante XVI

 

 

 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards