Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

Ny familjemedlem!

Av Sara - 11 februari 2015 08:37

i lördags gjorde jag en snabb tripp till Stockholm med flyg och på vägen hem hade jag med mej min nya lilla familjemedlem. Jag har alltid ramlat över Hedber på olika vis och det var länge sedan jag verkligen kunde fundera och välja i lugn och ro vilken hund jag ska skaffa. Men denna gången fick jag välja! Jag som ju älskar alla hundar och djur i princip, hade ungefär 30 olika alternativ på ras. Allt från Grand Danois, Amstaff och någon vinthund, till Petit Brabancon och slutligen då MOPS!!! Mopsen Morris har alltså då flyttat till Skåne och Södra Vram (där bor jag) och jag är totalt förälskad! Tempo har suckat lite (redan slut på friden) men som den fantastiska kamphund han är, så accepterade han genast sin roll som farbror och förebild. Morris tyr sej till honom och det är bara så perfekt att ha en välartad, klok och vuxen hund som sällskap till en liten valp! Morris är den mest sorglösa lilla krabat jag träffat och han är bara så nöjd och glad. Äter, sover, busar och går på toa ( oftast där han ska, duktig kille!). Har tagit lite kortare dagar i stallet så att Morran ska få vänja sej vid sin arbetsplats, och det går superbra! Han sover i sadelkammaren när jag rider och busar sedan i stallet när där inte står någon häst. Det kommer att gå strålande!

Den nya saluhästen har kommit och är enkel och trevlig. Ska filma och fotografera honom på fredag och sedan blir det annons. Även Optimus är nu redo att annonseras ut. Två käcka små valacker som kan passa många hobbyryttare!
Rio har varit på återbesök ju och det går enligt planen. Fortsatt skritt och trav och vattenträningen. Bara tiden kan läka honom så det är tålamod som gäller. Rio är iallafall vid gott mod och de senaste dagarna har han varit riktigt pigg och glad, när vi haft lite vårkänsla i luften här nere i Skåne. Jag hoppades tidigare att vi kanske kunde tävla i sommar, men det är nog snarare hösten som är realistiskt... Den som väntar på något gott!
Hugo är mera redo för tävling och jag har anmält till vår första riktiga tävling! Han känns underbar och i går kunde jag rida honom på utebanan i solen. Där är så väldigt fint underlag och gott om plats för stor Hugo! I dag är deg Amanda-träning igen och det ser jag fram emot som vanligt!
Här är Feriente, 12-åriga valacken & Optimus, hispanoaraben!

 
 
Ingen bild

Emma

13 februari 2015 08:36

Mopsar är fantastiska hundar.. Så mycket kärlek och humor i en sådan liten hund alltså :)

Sara

14 februari 2015 19:39

Eller hur Emma! Man skrattar många gånger om dagen med en mops i huset! ?

 
Ingen bild

Ingela R

14 februari 2015 00:48

Lycka till med lilla Morris!
Han är väldigt söt.
Undrar bara, jag kanske har missat något men hade du inte en schäfer också? Hade du bara Tempo kvar?

Sara

14 februari 2015 19:38

Schäfern var Mats hund och bor med husse! Och jovisst har jag Tempo kvar! Min älskling! ??

 
Ingen bild

katarina

2 mars 2015 14:38

ÅÅhh hispanoarab.. stam på denna ? saluhäst ?

Sara

2 mars 2015 18:50

Hej Katarina!
Han är e. Alferez IV och var till salu, men redan såld...
Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards