Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Sara - 4 februari 2015 20:15

Efter en härligt och avkopplande veckas semester med familjen känner jag mej nu redo att jobba igen. I Skåne är det troligtvis bara en månad kvar innan våren visar sina första tecken och jag längtar!! Under tiden biter vi ihop och rider i kylan. Har sent om sider skaffat mej en täckkjol. Skitful men ack så varm och skön! Magnus har skaffat mej varma bygghandskar och det ät toppen! Bara tårna som tar stryk nu. Rio har ju varit på träningscamp och har jobbat jättefint! Tyvär börjar det synas ordentligt på hans kropp nu, att han inte arbetat ordentligt på länge. Mitt hjärta blöder för det! Det känns hemskt! Jag köpte en fantastisk häst i toppskick som nu ett år senare bara är skuggan av sej själv. Känns knäckande. Min fina, fina häst. Ska han någonsin komma tillbaka till samma skick igen eller har jag förstört honom för all framtid? ???. I morgon är det återbesök igen så får vi höra vad vet tycker.

Roligare är att Hugo är en stjärna!! Han går bättre och bättre och blir starkare för varje vecka som går. Förra veckan reda Amanda honom och Mina longerade. Han känns strålande! Vår tävlingsdebut är inplanerad och Amanda har hjälpt mej sätta mål för året. Det känns underbart att ha hennes stöd och kunnande till hjälp! Idag tränade vi på små delar av programmet, och även lite skänkelvikningar och 8-meters volter i trav. Den förvända galoppen är fin men över lag behöver han bli ännu rundare och starkare i just galoppen. Men som sagt, det tar sej!
Lilla Optimus går fint och jag tycker mycket om att rida honom! Han känns som min fina arabhingst Malibu! Eller iallafall snart, känns han så ?. Ska försöka komna ihåg kameran så kan Mina få ta lite foton en dag!
Platino & Noble läker fint, även om stackars Noble är väldigt svullen ?. Men båda är pigga och glada och skrittas nu vid hand!
Så kom det även en ny saluhäst idag. En robust liten valack på 12 år. Cool och trygg! I morgon ska jag premiärrida honom!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards