Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Sara - 19 januari 2015 18:18

För att ta vid där vi slutade sist så jobbade hästarna fint även i slutet på förra veckan :) I lördags visade jag Platino för en kund. Han uppförde sej superfint och själva provridningen gick väldigt bra. Det var väldigt kul att se honom under en annan ryttare och kundens avslappnade och mjuka ridning passade verkligen Platino ypperligt. Han jobbade så avspänt, taktmässigt och lydigt. Vilken härlig häst! Jag tror att kunden var minst lika nöjd och glad som jag för igår kväll fick jag besked att hon gärna vill köpa honom! Det kommer dock att ta några veckor innan han kan flytta då kastration först står på schemat, och därefter förstås besiktning. Efter mycket funderande hit och dit toga jag även beslutet att låta kastrera Noble. Han är ju en fantastisk individ och skulle förmodligen utgöra en mycket bra avelshingt, men hur många behöver en avelshingst? Det är ju bara så att en valack oftast är en mycket enklare ridhäst och jag vill att Noble ska komma ut på dressyrbanorna. Som valack kommer han snabbare och mera focuserat att ta till sej träningen, och snabbar kan han komma ut till försäljning. Jag är ganska övertygad om att fler köpare avskriver honom som hingst, än de som avskriver honom för att han är valack...

Således inlämnades Noble & Platino på djursjukhuset idag och skall (förhoppningsvis (!) hämtas hem i morgon kväll! Duktiga killarna tog två minuter att lasta och åkte snällt tillsammans till sjukan! Åh längtar till i morgon kväll när de står i mitt stall igen. Alltid lite nervöst...

   

Rio skrittas och travar försiktigt fortsatt. Har nu även satt igång med vattenträning för honom och förra veckan var det premiär. Rio tycker att mörka golv är läskigt och var skeptisk men följde ändå snällt med matte in i lådan. Han såg mycket förvånad ut när golvet började rulla men fick snart kläm på det. Jag tror att vattenjobbet blir ett utmärkt komplement till hans träning i övrigt!

 

Hugo går bättre och bättre och känns härligt fin! Hade planerat en tävling nu i februari, men så har de tagit bort den klassen jag tänkte rida! Blää! Nu får jag leta vidare efter en passande tävling för vi är verkligen sugna! 

Nu jobbar vi järnet hemma i stallet och hästarna går för fullt. Passar bra att kastrera två då jag om en vecka ligger vid poolen på ett hotell i värmen. Åh så skönt det ska bli. Hatar denna årstiden! Finns inget mera deprimerande när det bara är grått, grått och grått... Jag längtar verkligen efter solen!! Enda som är synd är att Tempo inte kan följa med. Han saknar värmen lika mycket som jag.

Här trivs Tempan som bäst! På en mjuk plats i solen!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards