Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Sara - 15 januari 2015 08:04

I går var det ju onsdag igen och det innebär Amanda-träning. Hugo känns finare än någonsin och det var så roligt i går. Vi ar tränat mycket på skritten, som blivit mycket bättre, och så är det nya övningar varje vecka. Det är verkligen inspirerande att rida varje vecka och jag häpnas över hur många nya ideer Amanda har hela tiden! Det är något jag verkligen behöver, som annars tenderar att rida runt, runt, runt... Igår var det galoppfattningar en meter innanför spåret med RAK häst. SVÅRT!! Som vanligt blir man varse att bara JAG gör rätt, så gör Hugo rätt... Man blir väldigt medveten om sina egna svagheter när man har en så väldigt bra häst! I slutet travade Hugo HELT FANTASTISKT! Passagen var inte långt borta! Underbar känsla! Måste se till att någon med kamera är med! 

Hugo & jag, när han precis anlänt till Sverige

 


Onsdagar hjälper Mina till att jobba hästarna så jag är ledig lite på förmiddagen. Väldigt skönt och bra att få lite tid till pappersarbete dagtid. Vanligtvis är det annars sena kvällar som gäller där... Fick gjort det mesta faktiskt! 

Hur gick det då med Bacardi? Jo  det gick bra! Säljare & köpare kunde komma överens så att alla är nöjda och glada. Bacardi hämtas till sitt nya hem på fredag. Härligt!

Flera hästar sålda så klart måste jag ju fylla på och på tisdag nästa vecka anländer Optimus Prime, en Hispanoarab-valack född 2009 e. Alferez IV. Optimus är en snäll och enkel häst i lite minre modell. Ska bli spännande att jobba med honom. Har ju haft en hel del Affe-avkommor genom åren och de brukar ju vara så väldigt stabila och trevliga hästar!

Optimus Prime

 


Filmade lite när jag red Teo i förrgår. Hade tänkt att bara ha det för egen del för skoj skull, men han är ju så duktig så jag vill visa det iallafall. Ok han är spänd i kroppen och rör sej ju inte så spektakulärt fnv, men med tanke på att han inte jobbat på nästan ett år så tycker jag ändå att han är fantastiskt!


 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards