Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 december 2014

Av Sara - 15 december 2014 19:51

Nu har det sprungit iväg några dagar och det hinner hända så himla mycket men jag ska se om jag kan få med allt! Fantastiske Noble är bara helt underbar! Han har funnit ro väldigt snabbt och visat sej vara en otroligt behaglig häst! Han är känslig och mjuk, men totalt ohingstig och väldigt tillitsfull. Idag fick han jobba i lina över bommar och det var väldigt spännande! Han rör sej väldigt trevlig och ju mer han slappnar av ju mera gång kommer fram. Man blir gladare över honom varje dag! Bilder från våra arbetspass kommer i veckan!

Fina Mariscal som jag har visat och berättat om här på bloggen besiktigades i fredags, men tyvärr var han inte ok på röntgen och kommer därför inte till mitt stall... Synd, men sånt är livet! Det finns så många friska och fräscha hästar att köpa så jag väljer alltid dem. Dock hade jag ett ess i rockärmen och passade på att även besiktiga och röntga denna härliga 3-åring. Han visade sej vara helt sund och tillhör numera Pepino PRE. Han kommer i början av nästa år och är förstås till salu! Han är en stor kille på 168 cm redan!

Och så var det även en annan kille som jag "glömt" att berätta om... PLATINO ARB anlände igår med lastbil från Spanien. Han är en ovanligt välriden och fräck häst, född 2009. Mycket väl framme för sin ålder och utbildad sedan 3-års ålder av en proffesionell dressyrryttare. Här Platino nöjd och fin i sin box idag, och undertill kan ni se en video av honom, från oktober i år!

 

Idag har det regnat och blåst och de flesta hästarna fick vara inne. Mina körde igång med mockningen och jag med arbetet av hästarna. Nykomlingen Platino fick komma ut och jogga lite i ridhuset. Han rör sej som en liten gummiboll med en härlig bogfrihet och spänst! I morgon måste jag nog rida lite!! Men sen ska han ska dock få ta det lite lugnt över jul och nyår, då hans resa från nordvästra Spanien, via Portugal, till Sverige tagit honom 10 dagar och vi  (jag & Mina) ska fira jul och nyår! 

Vid lunchtid hade vi kunder från Västervik som skulle kika på Ramira och Padideh. Tjejerna fick komma in i skötselavdelningen för att putsas upp! Duktiga tjejer och Ramira är verkligen en liten tjej med helt makalöst temperament! Hon är sin fars dotter hon! Totalt stencool och bara sååå nöjd mer att få vara i centrum och bli pysslad med! Fin är hon oxå!

   

Provridningen av Padideh gick jättebra och som vanligt blir jag stum av beundran när jag ser henne under ryttare. Vilken otroligt fin häst hon är! Hennes härliga uttryck och fina bakben! Åh som jag hoppas att det blir affär med dagens kund! De hade passat sååå bra tillsammans! 

På eftermiddagen hann vi med Hugo, Bacardi och Teo! Ska se till att han med mej kameran till stallet i veckan så ni får se mera av våra fantastiska hästar som vi har i stallet nu! Och alla som är nyfikna är varmt välkomna att bara komma och hälsa på och kika när vi jobbar hästarna! Det enda vi kräver är att ni ringer i förväg och avtalar tid, och tar med lite fika! (hihi) Kaffe bjuder vi på! Välkomna!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards