Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 9 december 2014

Av Sara - 9 december 2014 20:21

Idag har jag varit och arbetat förmiddag på smådjurskliniken för näst sitsta gången. Jag ska dit på tisdag nästa vecka med men sedan går Cecilia (veterinären) i pension och jag är färdigarbetad där. Väldigt skönt faktiskt och jag ser fram emot att ha alla veckans dagar hos mina hästar! I dag var jag i stallet kl 13 och Mina var förstås klar med mockningen och hade promenerat med Rio och longerat Mino. Jag tog ut Noble först och idag var han lite lugnare än i går. Han är inte alls hingstig och är redan bästis med Baccardi som han står bredvid med bara galler mellan. Snarare verkar han vara ganska ranglåg och vill gärna vara med de andra hästarna. Jag tänker jobba honom vid hand försiktigt och bara lära känna honom lite innan jag börjar rida på honom. Jag tror Noble är den allra vackraste häst jag någonsin haft i mitt stall!

 

Sedan red jag Padideh i ridhuset en sväng. Hon var ganska duktig! Hon är en härlig häst fast jag är ju hingstmänniska och ingen fan av ston... Hingstar talar man bara om att SÅ HÄR GÖR VI! Ston måste man ju fråga ÄR DET OK OM VI GÖR SÅ HÄR? Och sedan vänta på svar...... Hahaha tur hon har så himla lätt för sej iallafall den hästen! Hon är faktistk väldigt enkel och snäll, jag är nog den svåraste av oss två brudar   . När jag red Padideh så hade Mina Teo i ridhuset på lina. Han har återhämtat sej helt efter sin kolik förra veckan (puh!!!) och är ren och skär glädje hela hästen. Han är helt bra i sina hovar nu och jag tänkte eventuellt rida på honom i morgon! Älskade häst!!

  


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards