Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 25 november 2014

Av Sara - 25 november 2014 18:32

Så sprang ytterligare några dagar iväg... Det är så mycket att göra och det är så kul, så jag är dålig på att blogga, jag vet... Så mycket annat arbete vid datorn som kallar hela tiden så man blir trött på att skriva om kvällarna. I stallet går det bara lysande! En väldigr ruljans på hästarna och de hinner knappt komma in förrän de åker iväg igen känns det som. Folke levererades i söndags till sin överlyckliga unga ägarinna. Åh jag kommer ihåg själv lyckan när den där drömhästen kom. I mitt fall en knappt inriden 8-årig arabhingst, Al-Dano. Mamma & pappa visste väl knappt skillnade på en hingst och en valack och jag, jag bestämde mej redan när jag såg hans långa pannlugg i boxen. Att han sedan var totalt vild och galen första halvåret, det kvittade, jag älskade den hästen, och hade honom kvar i resten av hans liv! Den lyckan gnistrade i Folkes nya ägarinnans ögon i söndags. Jag är så glad för hennes skull, och för Folkes... 

Nilo sköter sej bra i Stockholm och det verkar vara en bra match med honom och Elin! Härligt!

I förra veckan kom ju två nya hästar till stallet. Eco & Bacardi. Två såå härliga hästar! Eco visade jag i söndags för en kund och där sa det klick, så hon är såld! Besiktningen återstår, men jag är inte så nervös då jag själv besiktigade och röntgade henne för bara en dryg vecka sedan ju. Håller tummarna att allt går vägen där!

Fina Eco ska förhoppningsvis flytta till Norrtälje!

 


Bacardi är en riktig klippa och han gör mej så glad varje gång jag rider honom! En så himla käck, snäll och arbetsvillig häst! Han är visad för några kunder de senaste dagarna men inget bestämt med någon ännu. Ska visa honom för några fler denna veckan. Hoppas att hitta den riktigt rätta köparen till honom för det förtjänar han verkligen!

Bacardi & jag !

 


Idag tog jag en uteritt med fina Hugo. Han gick strålande igår i ridhuset och i morgon är det träning för Amanda så en lugn uteritt tänkte jag skulle passa idag. Hugo var lie på tårna i det strålande solvädret och lite spattig när vi red förbi "läksiga huset". Just som vi passerat det farliga och skrittade därifrån (man ride längs en landsväg med nere i diket där det finns en fin gräsremsa) så kom det såklart en lastbil bakom oss. Hugo brukar inte vara trafikrädd, men nu blev det för mycket helt enkelt så han hoppade RAKT upp i luften och passade sedan på att göra några extra skutt, Jag flög precis lika rakt upp i luften och hann tänka att jag skulle landa mjukt i den mjuka åkern iallafall. Döm om min förvåning när jag landade helt platt på fötterna!!! Fick med mej tyglarna över halsen och helt plötsligt stod jag alltså bredvid Hugo med tyglarna i handen. Hugo tittade förvånat på mej! Jag måste ha gjort en saltomotal i luften! Fattar fortfarande inte hur det gick till! (JA, jag hade hjälm på mej). Lite omskakad bestämde jag mej dör att uteritten var över. Ledde Hugo tillbaka förbi det läskiga huset och satt sedan upp och skrittade hemåt. Jösses... 

Ikväll har jag visat Padideh för en duktig ung ryttarinna som söker sin första stora häst efter ponny. Hon red henne väldigt fint och jag fick ståpäls på armarna av att se fina Padideh från marken. Hon är så jäkla fin den hästen!!! Åh vad jag hoppas att hon vill köpa henne! Ung duktig tjej med tävlingsambitioner. Det vore otroligt kul att se de två tillsammans på tävlingsbanorna! 



Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards