Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Sara - 10 november 2014 21:07

Äntligen är jag tillbaka på banan igen och idag kunde jag rida för fullt igen. Flåsar som attan, men känner mej pigg och friskt. Tydligen tar det tid innan lungkapaciteten är tillbaka på normal nivå igen. Var i stallet kl 8 och fodrade och släppte ut pojkar. Mina satte igång med mockning och jag med ridning. Först ut var Bravo, som fick göra sitt första pass på uteridbanan. Han var riktigt duktig och är i princip helt stadig i skritt och trav. Galoppen är superfin och han gör fina fattningar, speciellt till höger. På fredag åker han hem igen, fullproppad med nya lärdomar och intryck. 

Sadlade sedan Rio och skrittade ut en sväng. Han är superfin i kropp och själ och verkar inte alls må dåligt av att vila. Han blir förstås väldigt lycklig när man sadlar och tar ut honom, även om vi ännu bara rör oss på lägsta växel, skritt. Nästa vecka ska vi trava lite grand, och så ska vi u-ljuda senan igen på torsdag nästar vecka. Har gott hopp om att det ser bra ut! Älskade Rio!!!

 

Jag har haft besök av Maria Eriksson lite då och då sista tiden. Maria har nyligen flyttat från Kalix till Ekeby, 5 minuter från mej, och hon behöver nog ingen närmre presentation. Maria hjälper mej lite med framför allt Mino. Jag ahr många hästar att rida och Maria vill ha flera så det passar oss båda väldigt bra just nu! Idag jobbade hon Mino på töm och han blev verkligen avspänd och nöjd i hennes händer. Härligt att se!

"Femman" som vi kallar Padideh var ute med Mina på ryggen på en två timmars-uteritt i lördags. Mina är så stolt och nöjd över henne då hon glatt tågar fram överallt ensam! Idag fick hon ett pass i ridhuset med mej på ryggen och det tyckte hon nog inte var riktigt lika kul, men hon jobbade riktigt fint emellanåt och är verkligen en fin häst! Ny video på henne kommer inom kort!

Femman redo för jobb!

 

Mina red Folke och jag Quiero som ger mej ett brett leende varje gång jag pysslar om och jobbar med honom. Han är så Trazzel upp i dagen, fast lite större och med härliga rörelser! Äntligen har han börjat uppskatta fart och tempo och bjuder glatt på framåt. Skor på alla fyra tassarna har nog gjort sitt till då han trampar på så fint nu. Underbart att sitta på sina egna uppfödningar är det!


 

Nilo fick ett pass han oxå och det var vårt näst sista då han åker mot Stockholm på onsdag. Sist ut idag var Hugo som är en fröjd som vanligt. Kollade runt lite på FB och hittade två vackra bilder på Hurons vackra mormor och pappa. Han har att brås på min stora, fina kille! 

Mormor Zara IX här 17 år gammal

 

Pappa Huron IX framför Avilas vackra ringmur

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards