Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Sara - 21 oktober 2014 07:07

Träningen med Mino var superkul! Som alltid hos Julio många självklara och enkla lösningar och man åker därifrån fullproppad av inspiration och ideer. Mino uppförde sej exemplariskt och jobbad på hur fint som helst! Tyvärr kom ingen fotograf så det blev inga bilder :(

Måndagen bjöd på full fart som vanligt och efter en otroligt blöt söndag var det himla skönt med lite klar luft och blåst, som kunde torka upp marken lite. Men nu ska det ju ösregna hela veckan så torrluften verkar kortvarig...

Jag har lagt ut Folke på annons. Nilo ska filmas och fotograferas i veckan så kommer han oxå ut. Båda killarna har anpassat sej väldigt fint till svenska förhållanden och jag tror de är väldigt nöjda över sitt nya hemland. 

Igår förmiddag red jag hästar på löpande band och Mina gjorde iordning dem en efter en. Man kan verkligen vara effektiv när man bara kan hoppa av en häst och upp på nästa i ridhuset. 

Efter lunch lastade vi Timida och åkte till djursjukhuset för besiktning. Hon är verkligen ett bra exemplar av en spansk häst. Stencool! 3 år gammal åkte hon till djursjuhuset själv, stod i box, besiktigads, lastades igen. Besiktningen gick smidigt och utan några fel av betydelse, så som planerat körde jag henne sedan till hennes nya hem. Framme där lastade vi av henne och släppte in henne till hennes nya vänner där hon genast fann en bästis i en gammal ponny. En minut senare betade allihop lugn. Stort lycka till Evalena! Ni kommer att ha så mycket roligt tillsammans!

Idag är det först lite arbete på smådjurskliniken. Det är ett av mina sista pass där eftersom Cecilia, veterinären, skall gå i pension. Det känns skönt eftersom jag egentligen inte alls har tid att vara borta från stallet. Men bara några få tillfällen kvar så det får gå. 

I morgon är det återbesök för Rio hos veterinären. Jag har skrittat honom uppsutten några gånger nu och han känns fräsh och glad. Hoppas verkligen på positiva besked i morgon. Min finaste Rio...

   


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards