Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 23 september 2014

Av Sara - 23 september 2014 21:26

Idag var sommaren tillbaka! Nästan... Väldigt kallt i skuggan men solen värmer fortfarande otroligt skönt. Så var det även helt vindstilla och då är det ju bara så underbart! Började dagen med Nilo igen och satt upp utan att longera. Han är supersnäll verkligen! Mjuk och behaglig kille som efter att ha varit lite orolig i boxen de första två dagarna, nu helt funnit sej till rätta. Efter att ha fått jobba en stund på morgonen följer han sedan resten av dagens stallaktiveteter med ett nyfiket lugn inifrån sin box! Vackra killen!

Som nummer två var Mino och idag longerade jag bara typ en minut och kunde sedan sitta upp och rida i solen bredvid de andra hästarna. Mino tycker det är otroligt spännande med alla som betar runt omkring ridbanan, men behåller (nästan) alltid fokus på matte! Min fantastiska häst!


 

Rio fick en tur på stubbåkern och fick sedan komma ut i hagen en stund. Han verkar väldigt nöjd med tillvaron! I morgon ska jag träna för Amanda Meijer, som kommer till Nygård en gång i veckan. Amanda är en väldkänd och framgångsrik tävlingsryttare och unghästutbildare. Om vi fungerar ihop så är det ju väldigt smidigt och ekonomiskt, både i tid och pengar, om jag kan rida för henne på hemmaplan! 

Leviton fick oxå jobba på banan idag och vi passade även på att filma lite. Jag tyckte inte alls han var så fin som han brukar, så klart, men ser ändå rätt ok ut på videon. Får försöka filma honom igen i morgon eller torsdag och se om jag kan få till den rätta känslan. Då är han fullständigt fantastisk!!!

Efter en skön lunch i solen fortsatta vi arbetet med att premiärrida Folke framför kameran. Folke är lika snäll som Nilo och det var inte några problem att rida runt på utebanan! Både Folke & Nilo behöver akut verkas och skos om, och som väl är kommer hovslagaren i morgon och fixar det! Då blir det lite lättare för båda pojkarna att dansa fram!

Forcut LG - alias Folke på premiärtur!

                         


Mi Timida är ett 3-årigt andalusier/lusitano-sto som varit hos oss i tre veckor nu. Hon är nyss inriden och vi har fortsatt hennes utbildning med arbete på lina varvat med ridning. Timida är ganska reslig och rör sej väldigt trevligt. Hon är till salu och kommer på hemsidan strax!

               

Jag sparade det bästa till sist och red Hugo på ridbanan. Åhh vad han var fin idag! Dansade fram och känns bara som smör. Härligt! Avslutade med en skrittrunda på vallen och sedan runt gården. Min fina, snälla och stora Hugo! Ska bli så spännande att tävla på söndag! :)


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards