Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 9 september 2014

Nya rutiner

Av Sara - 9 september 2014 07:19

Då har några vardagar passerat med mina nya rutiner i Mörarp. Ännu är det mycket kvar och stallet är inte precis klart, men vi kan bo där och det är huvudsaken. Anläggningen är underbar och det är otroligt lyxigt att finna att hö & halm bara står på plats i mitt foderrum! Helt utan min insats!

Jag har ridit hästarna omväxlande på utebanan som är härligt stor och i fina ridhuset med toppenfint underlag. Mino bara älskar det och han känns finare för varje dag som går!

Igår & idag är det Julio Borba träning och det är Hugo som fått följa med denna gång. Igår åkte jag själv med honom och det var busenkelt. Han uppförde sej som vanligt strålande och träningen gick väldigt bra. Julio såg en hel del framsteg sedan sist och jag fick några väldigt bra tips och övningar för att lösgöra Hugos stora kropp mera. Har anmält honom till en lite tävling i slutet av månaden och det känns skoj!

Flera saluhästar har anlänt till Mörarp och de spanska lastas på lördag så de är alltså här i slutet av nästa vecka. Leviton var ett kärt återseende. Han är precis så ljuvlig som jag mindes! Bara lite ljusare i pälsen och lite mera vuxen förstås. Han är verkligen en drömhäst!

Leviton P

 

Lilla Mi Timida och oxå kommit och hon är cool och snäll. Hon rör sej väldigt trevligt och blir nog en väldigt fin dressyrhäst för någon som vill träna och tävla.

Igår kom även Tamara. Hon hade utvecklats väldigt positivt sedan jag såg henne sist och jag ser fram emot att rida henne idag. Ägaren lät meddela att man kan göra precis allt med henne, hon är bara såå snäll och lugn i alla lägen. Henned handikappade ägare(säljare) har själv ridit henne i alla år och alltid kunnat känna sej helt trygg. Sedan måste det ju finnas motor som hon sa, för jag kan inte driva hela tiden. 

Tamara nyanländ till Pepino

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards