Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 3 september 2014

Av Sara - 3 september 2014 20:13

Då var pojkarna äntligen på plats i Mörarp! Vilken underba känsla och både jag & Malin var rörda nästan till tårar när Rio fick vara först att kliva in i stallet! Fyra boxar var klara och de var alla bredvid varandra med bara galler mellan. Jag har hela tiden hoppats att att pojkarna skulle kunna stå bredvid varandra utan att kivas eller väsnas allt för mycket. Jag behövde inte oroat mej alls för pojkarna var helt otroligt lugna och nöjda bredvid varandra. Jag tror aldrig de har varit så coola och nöjda alls! Mino står i hörnet, sen Rio, Hugo och längst ut på kanten, precis vid ingången står Teo. Vilken underbar känsla!! 

Hö, halm och havre är på plats och sadelkammaren är nästan färdiginredd. Vi har inga lampor ännu och vattnet är inte inkopplat till vattenkopparna. Lite detaljer här och var saknas, men stallet fungerar och vi kan börja jobba! Malins "crew" sliter som djur och jobbar dag och natt för att få stallet klart. 

I morgon kommer två saluhästar. Mi Timida & Leviton. Ska bli skoj att träffa Leviton igen! Fick även besked från min transportör att de lastar mina två hästar i Spanien i slutet av nästa vecka. Får se om lilla palomino-lusen hinner bli klar att åka tills dess. Om den går igenom då vill säga. Annars får den åka med nästa runda.

Teo spanar in sina nya marker & hälsar på Huron

 

 

 

Alla mina killar kan kika ut!

 

 


Denise & Annica flyttade igår även de sina hästar till Mörarp. Ausente & Fugada verkar vara väldigt nöjda med sitt nya hem. Här en bild på de två kl 10 i morse.

 

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards