Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 september 2014

Av Sara - 2 september 2014 21:29

Livet snurrar på i ett rasande tempo men allt är härligt! Jag är kär, har fantastiska hästar, nybyggt stall på en härlig anläggning med fantastiska människor och inte minst ett smultronställe som håller på att bli helt precis som jag vill ha det. Livet är underbart!

Dagen har först ägnats år hästarna i Vallåkra. De är inte flyttade ännu då vi väntar på att vatten och el ska blir klart. Kanske i morgon! När vi var klara i Vallåkra fick alla pojkarna gå ut idet härliga sensommarvädret med hö och så åkte jag & Mina till Mörarp och gjorde iordning sadelkammaren. Det är inte riktigt klart, men det mesta är på plats. Väntar på tränshängare och så ska sadelhängarna skruvas upp. Hyllor mm är på plats och alla täcken vikta och instuvade. Det blir så himla mysigt och soffan är godkänd av Täppas, som sov ett par timmar där i eftermiddags! Tempo är överlycklig och älskar att spatsera omkring på gården och hälsa på folk och fä!

Sadelkammaren, nästan klar!

 

Helgens utställning var såå rolig och danskarna lyckades verkligen med stämning och hela arrangemanget var supertrevligt! Jag har däremot tagit beslutet att inte åka till Strömsholm i år. För första gången någonsin avstår jag en utställning i Sverige. Men någonstans går gränsen. 2400:- för att delta med en häst är bar TOO MUCH! Lägg sedan till dielsel 120 mil, boende, ryttarmiddag och mat så kostar en sådan helg ca 7000:- det är en utlandssemester! Nope, jag är nöjd med årets utställningsdeltagande och hoppar Strömsholm. 

På hästfronten är det spännande. Många hästar är på väg och denna veckan kommer det tre stycken. Två hästar är klara i Spanien och väntar på transporten till Sverige. Ytterligare en sötnos ska besiktigas nästa vecka. Deseo heter han och är en ung Lusitano som är både riden och körd. Håller tummarna att han går igenom besiktning och röntgen för han är en sagohäst!

 


Har fått erbjudande om Deseos halvbror oxå. Även den är riden och körd och samma trevliga röresler och temperament. Jag är bara lite tveksam över en häst med denna färg. Om man vill avla gult så förstås jag det, men vill man ha en sådan här häst som ridhäst? Jag frågar mina läsare, skulle du köpa en häst med denna "färg" som ridhäst?

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards