Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av Sara - 30 augusti 2014 21:47

Uppe tidigt som attan i morse då vi behövde vara i stallet kl 7 ?. Denise & Co var redan i full gång med art bada Fugada och göra iordning. 7.50 var vi lastade och klara ich på väg mot Ringsted och DAMOCHA - Danskt Morfologiskt Championat 2014. Vi var på plats 10.30 och kl 13 började befömningarna. Ett väldigt trevligt tidsupplägg som gav utrymme för lite relax innan allvaret började.

Huron är en pärla och bara totalt harmonisk och lugn. Käkar bara hö och tittar nyfiket omkring sej. En drömhingst att ha med sej verkligen! Fugada var först ut av vårt gäng. Denise var helt säker på att alla andra ston var finare än hennes efter inspektion. Och visst var flera av tvååringarna riktigt fina! Men vad gör det när Denise visade så fint och Fugada fick hela 93,5 poäng!! Dagens högsta just då! Hurra!!! Det blir spännande att se om hon tar hem ytterligare en championtitel i morgon. Hon vann ju i Halmstad i våras.
Nöjda och glada ägare till Fugada!

Huron startade kl 15.50 och han skötte sej utmärkt. Annika filmade visningen så jag lovar att visa filmen! Jag hörde hur domaren pratade med sin hjälpreda i ringen om Huron och han lät väldigt positiv. 71,250 tills vidare är väldigt fina poäng och jag är stolt och nöjd hittills! Ridprovet läggs till i morgon och går det bra kan han sluta på typ 92-95 poäng. Det gäller alltså att jag rider för kung och fosterland i morgon ?
Min vackra Huron idag ??

Denise visade även sin fina Ausente i valack-klassen och han var superfin! Domaren var väl inte sååå imponerad men det var ganska jämt så om Denise rider som attan i morgon kan hon rida upp honom till en andraplats! Det blir en spännande dag i morgon! Live-rapportering gör jag på FB, och ni som inte följer mej där får ge er till tåls tills i morgon kväll. Håll en tumme för oss i morgon!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards