Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Sara - 27 augusti 2014 21:28

Idag fick alla killarna vila. Vi har haft underbart väder i Skåne, så pojkarna fick njuta av solen medan jag mockade och sedan satte igång att packa, slänga, sortera och fixa. Herregud vad mycket saker jag har. Så himla skönt att få rensa ut och även få koll på allt man äger och har. 

Idag körde jag även ut hö tillbåda lösdrifterna och halm och hö till stallet. Jag tror att det var typ sista gången jag gjorde det. Härligt för den lilla sysslan tog en timma och den timmen hade jag sååå mycket hellre lagt på en häst. 

Jag körde en runda till Mörarp med lite prylar. I morgon och på fredag ska jag & Mina lasta saker i transporten och köra med det. Ska försöka få undan nästan allt denna veckan så att det bara är hästarna och det vi använder dagligen som ska flyttas på måndag och tisdag. 

Nieto och hans kompisar ska stanna kvar i Vallåkra på lösdriften där tills vidare, men Clasica och Bribon flyttar nästa vecka precis som killarna. 

I eftermiddag och kväll har det varit arbete i huset igen. Pappa kom och klippte gräset och hjälpte till med lite målning. Sedan bar vi av 500 kg pärlspont, som är hälften av det som ska upp i mitt hus. Puh! I morgon börjar snickarna spika upp den och Magnus jobbar för fullt med att göra mitt badrum. Det blir otroligt fint och jag läääängtar tills jag kan flytta in både mej själv och alla mina saker. 

   

Byggröra och inlastning av panel i uthuset för förvaring. Men det bliiiiir fint :)

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards