Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Sara - 26 augusti 2014 21:22

Idag började jag med lite arbete på smådjurskliniken. Cecilia som driver den ska gå i pension vid årsskiftet så det är inte så många pass kvar att jobba där. Känns lite vemodigt men samtidigt skönt, då jag vill focusera på hästarna så mycket som möjligt framöver.

Eftersom jag redan har hjälp med morgon- och kvällsfodring av de nya ägarana i Vallåkra, så hann jag äta frukost i lugn och ro och även ta en promenad med vovvarna innan arbetet. Härligt!

Var iallafall på plats i Vallåkra strax innan lunch och då var det bara att sätta igång att rida. Tog Huron först och red på stubben. Han är superfin och det är en härlig känsla att glida runt på en så reslig kille! Han följer verkligen talesättet "Är man stor måste man vara snäll". Eller var det en reklamramsa? Jaja, Hugo är ilallafall båda stor och snäll :)

Mino fick samma tur ute och jag känner hur han blir starkare för varje dag som går. Han är stadigare i sin travtakt och galoppen är underbar! Så underbart att ha så fina pojkar!

Lite packning och städning och så var jag en snabb runda till Smultronstället innan det var dags att koppla trailern och göra iordning Rio för Sandra-träning. Sedan förra veckan har jag tränat bara på att han ska vara självgående och gå fram i alla övningar. Han har kännts fin hemma och idag var han HELT FANTASTISK på träningen! Åh vad underbart! Jag hade full kontroll på galoppen och gjorde flera riktigt fina byten! Så otroligt kul är det att få rida en så välutbildad och genomhygglig häst varje dag. Älskade Rio!! 

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards