Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Sara - 25 augusti 2014 21:54

Nu ska det blir ording med bloggandet igen. Nu är jag tillbaka på banan även om det är mycket kvar innan allt är på plats. Nästa vecka flyttar hästarna in i sitt nya hem i Mörarp och just nu kör jag i skyttléltrafik med saker varje dag, för att det inte ska blir så mycket på en gång nästa vecka. 

Mina pojkar flyttar på måndag eller tisdag, och sedan på torsdag nästa vecka trillar det in nya saluhästar. Hösten är fullproppad med bokningar av både träningshästar och färsäljningshästar och jag har passat på att köpa in två hästar från Spanien oxå, som ska säljas. En tredje som jag hittat åt en kund skall faktiskt besiktigas i dagarna! Så det händer mycket på hästfronten!

I går var jag i Broby och tittade på föl. Ett Teo-föl och ett Mino-föl finns hos samma uppfödare och det var så trevligt att hälsa på hos Anne och se hennes fina ston och avkommorna efter mina grabbar! Båda fölen är till salu!

       



Just nu pendlar jag alltså till Vallåkra och var i stallet vid 8 i morse. Mino har gått lite på halvfart under betäckningsäsongen, men den är avslutad nu så nu får han jobba på igen. Planerar några fler dressyrstarter med honom i höst, och så ska han vara med på Juilo Borba-träning om tre veckor. Han känns väldigt fin nu!

Teo skulle till hovslagaren på djursjukhuset och Hugo fick följa med då han hade en tappsko. De är så duktiga och fina killarna och jag lastar dem enkelt båda två och de åker så fint ihop! 

Först fick Hugo på en ny sko och när sedan Teo skoddes så passade jag på att rida Hugo i ridhuset. Han har aldrig varit där innan men är cool som en filbunke. Ser verkligen fram emot att ta med honom till Danmark nu till helgen! 

Huron FS och jag idag!

             


Tillbaka på gården körde jag & Mina en runda till Mörarp med saker, och sedan blev det en utritt i härlig väder på finaste Sockerprinsen Rio. I morgon blir det tuffare då det är Sandra-träning. 

Kvällen har ägnats åt målning i mitt lilla hus. Det börjar ta form och jag är så oerhört glad över mitt lilla smultronställe! Ska visa lite bilder här när det är klart att visa upp! 

På återseende i morgon!

 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards