Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Sara - 29 maj 2014 18:07

Då var man äntligen igång och tävlar igen. Så otroligt kul är det att ha en fungerande tävlingshäst igen. Det är så många år sedan jag hade en klar häst och har ju nästan bara ridit unghästar i flera år. Men så kom nu Rio in i mitt liv :) Idag har han och jag gjort vårt första MSVC-kval på Ribban i Malmö! Min fantastiska häst var superfin att rida och skötte sej utmärkt hela tiden! Han står som ett ljus i trailern och är bara en pärla att ha med sej! Sen känns han som värsta GP-hästen på framridningen oxå och det gör ju inte ont! Kan ju ha att göra med att han faktiskt ÄR en GP-häst   . Inne på banan var han oxå väldigt fin, bara matte som ska hålla ordning på sej. Rida rätt väg och trycka på rätt knappar. Det finns ju en del knappar att välja på så det gäller att hålla tungan rätt i mun... I den förvända galoppen var jag lite slarvig när jag skulle räta ut honom och då blev det ett byte, men jag bytte snabbt tillbaka. Dock fick jag ju en 4:a där. Skolorna var sisådär, fick inte riktigt fram honom men i övrigt är jag nöjd! 65 % och en 6:e placering av 30 starter är jag ändå väldigt nöjd med! Och framför allt är jag så otroligt nöjd med HÄSTEN!!! Så otroligt glad och tacksam att jag har fått möjligheten att äga denna häst! Nästa vecka blir det en start till så får vi hoppas att jag lyckas likabra eller helst bättre! Glömde kameran hemma idag så det blev tyvärr bara en dålig mobilbild. Håll till godo!

 

Hemma är det full fart som vanligt. Mycket att styra med visningar av gården fortsatt och jag hoppas förstås på ett seriöst bud inom kort! Längtar och hoppas så otroligt mycket att allt går min väg så att jag kan flytta hästarna till Mörarp och mej själv till mitt lilla hus strax intill i höst! 

Mino går strålande här hemma och jag tittar efter en tävlingsstart till med honom. Vill gärna starta LB:2 igen med honom vilket är ett program som passar honom fint. 

Huron är superfin oxå men jag jobbar fortfarande på att få upp honom i vikt. Vill därför inte rida honom allt för hårt ännu. Han kan ju en hel del redan så vi jobbar på kvaliten och kontakten oss emellan. Jag är väldigt nöjd med hur han svarar på min ridning! Hoppas kunna starta honom i LB eller LA i mitten av sommaren. I dagarna tog vi vår första uteritt tillsammans och det gick utmärkt! Det är HÖGT upp men jag känner mej trygg ändå däruppe. Huron är så lydig och lyhörd. Det är jag väldigt tacksam för!

Har haft en del provridningar men ingen som slagit till ännu. Faustino går fårn klarhet till klarhet och han är verkligen en lovande tävlingshäst! Härliga rörelser och ridbarhet! Det ligger en film på honom på salusidan nu!

I morgon blir det även ny film på Ausente, som gjort stora framsteg sedan han kom hit! Även han en härlig häst med mycket energi, men ändå så otroligt snäll! 

Fölen växer och frodas och är bästa vänner! Det är alltid lika kul när man får föl av samma kön för de blir så himla tighta med varandra. Bribon & Cristal är oskiljaktiga och det är ljuvligt att se dem tillsammans! Eller hur!

 

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards