Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Sara - 22 maj 2014 12:48

Dagarna bara rusar på och jag fyller den till bredden måste jag säga. 7 hästar som ska ridas och så är gården äntligen ute till försäljning. Det har varit visningar flera gånger redan och herregud vad mycket det är att städa och snygga till varje gång! Allt grovgöra är iallafall klart så det är mest finlir varje gång nu! Jag hoppas sååå att vi snart ska hitta en köpare så att jag kan pusta ut...
Hästarna går iallafall strålande och jag har visat både Ausente & Faustino för kunder senaste veckan. Kommer några kunder till i helgen oxå.
Teo är fortfarande inte bra i sina hovar utan har nu stora sprickor i kronranden. Nästa vecka blir det radikalt ingrepp av Hovslagaren och jag gruvar mej förstås. Men något drastiskt måste göras för så här kan vi ju inte ha det...
Mino har fått nya överrullningsskor Och sulor fram. Det gjorde susen och han travar nu för en miljon! I söndags var det då tävlingsdebut för Mino på en riktig tävling och han var sååå duktig! ? uppförde sej med den äran på tävlingsplatsen och bara glänste! Red fram lite för länge så han var lite trött inne på banan. Men likväl inga stora missar utan vi kunde styra runt noga och väl!

Rio fortsätter att göra sin matte väldigt lycklig och även Huron är en stor fröjd! Förutom att de är så fina att rida så har de båda fantastisks temperament och det glädjer mej oerhört mycket. Bara en sådan sak att jag kan ha alla pojkarna ute samtidigt, bland alla andra hästar, och de är samtliga lugna och nöjda! Speciellt Rio är så söt och vill absolut inte prata med någon annan häst utan bara beta gräs och sola sej. Han och Teo går med bara ett staket mellan varandra och Rio skulle aldrig drömma om att gå fram till Teo. Så nu bryr de sej inte om varandra alls utan ät nöjda med varandras sällskap.
Här är Rio & jag på träningen i fredags!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards