Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Sara - 16 maj 2014 07:54

I går var det dags för att göra min första utflykt med Rio! Jag bestämde mej in i det sista för att ta med Rio, och inte Huron. Det var ett bra val! Även om jag alltid är så nöjd och känner att jag verkligenf år bra tips och råd med varje häst jag tar med mej så var det toppen att jag tog Rio. Jag förklarade för Julio mina ambitioner med hästen och att mitt första mål är att göra mina MSVC:kval. Så bit för bit i programmet fick jag visa och sedan fick jag råd och så blev det sååå mycket bättre! Julio är alltid verkligen "spot on"  och det är så fantastiskt roligt. 

Det viktigaste han sa till mej som jag verkligen behövde höra var RID! Tro på dej själv och RID! Var inte försiktig och osäker att du ska göra fel så att hästen gör något som du inte tänkt dej. Du kan ju detta så rid honom på DITT vis och låt honom förstå vad DU vill att han ska göra!

Det känndes härligt, för jag vet med mej att jag lätt blir lite försiktig och vill vara så mjuk så det blir ingenting istället. Speciellt med min fina dyra GP-häst, men just här måste jag verkligen tänka tvärt om. Om jag är mesig och otydlig kommer Rio snart att tröttna och bli slätstruken och inte lyssna på mej. Så nu jäklar! Framtiden fåt väl utvisa om jag kunde ta till mej detta viktiga råd och genomföra mina drömmar och min plan! 

Bilderna blev lite suddiga igår, men håll till godo!

                 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards