Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Sara - 8 maj 2014 20:45

De är bara helt fantastiska mina nya pojkar! Och även de två jag redan har! I morse så fick allihop komma ut i hagen i solen, utom Mino som skulle på sin vattenträning. Rio fick på sej boots och strykkappor och så tog jag med kameran ut och höll andan. Vad hände? Jo han följde mej i hagen som en hund, tills jag sa åt honom att ; nu är du fri! Då stoppade han ner huvudet och betade! Fullt med hästar runt omkring och unghingstarna går precis utanför hans hage, men det struntade Rio i! Det fanns ju några grässtrån att gnaga på! Ungefär så här dramatiskt var det!

 

Även Huron fick komma ut och han var inte mycket mera spektakulär han. Verkar redan ha funnit sej till rätta! Igår red jag honom utan longering utan bara ledde honom några varv i ridhuset och satt sedan upp. Han var en stjärna! Idag var han så i hagen hela förmiddagen och när han inte betade så stod han lugnt och betraktade stona i hagen bredvid. Så i eftermiddag fick han nya skor. Min fina stora valp-häst!

Mino traskar numera på vattenbandet som "a walk in the park". Han känns så stark, så energisk och så otroligt fin! En fantastisk häst han med! Nästa helg ska han ju debutera på en riktig tävling med! Han är egentligen inte klar, men jag känner ändå att det kan vara nyttigt för både honom och mej att komma ut lite, och så är det 10 minuters körning till tävlingsplatsen... 

Vi lär inte vinna den 17:e, men vi kan ju vara snyggast! :)

 

Förutom mina egna fantastiska pojkar, så står det ju även ett gäng fiiiiina hästar till i stallet. Har ju utlovat bilder så idag kom kameran med ut i ridhuset. Först ut ä 7-åriga Ausente. En härlig valack på 165 cm med ett underbart temperament. Supersnäll i all hantering, stencool i stallet och i hagen, trygg på uteritter både på vägarna och på fälten. Tre häääärliga gångarter och mjuk som en gummiboll att rida. Detta är en riktigt fin PRE som har allt man kan önska sej av en sådan häst!

       


Så har vi ju även Faustino, 4-årig PRE-valack e. Tendeicioso IV ue. Alferez IV. En riktigt Pepino-stammad kille alltså! Faustino är också otroligt cool och lugn i både stall och hage. Transportären som lämnade av honom här för en dryg vecka sedan var djupt imponerad övera hans temperament! Faustino är totalt trygg med ryttaren och är van vid uteritter. Han verkar går fram totalt oberörd och är en modig kille! Han behöver mera arbete i ridhuset, men det är jag i full gång med! Hans trav är riktigt härlig, precis som Teddys! Han är svart och mäter just nu 161 cm. 

     


Just nu sitter jag med ett öga på datorn och ett på Alhaja på monitorn. Idag har hon helt vit mjölk i sitt sprängfyllda juver så jag räknar kallt med att hon fölar i natt. Hoppas det för hon är gigantisk och har det kämpigt med sin stora mage! Jag återkommer i morgon och berättar hur det gick!

Hej hopp!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards