Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 maj 2014

Av Sara - 6 maj 2014 20:44

Herregud vad det är många järn i elden nu . Igen!! I morgon är det fotografering av gården inför annonser, hemnet osv. Mina föräldrar har legat i som remmar sista veckan och målat, lagat, snickrat, städat, rensat osv. Varenda kväll har gått åt att hjälpa till med så mycket som möjligt, men hästarna måste ju först få sitt! Och i stallet är det ljuvligt att vara nu! Är nu i full fart med ridningen igen och jag kan rida 4-5 hästar nu utan att bli besvärad av foten. Tyvärr får jag fortfarande ont av de flesta skor och stövlar några längre stunder, men det går gå. Bara jag vilar foten och får lägga upp benet lite då och då så går det!

Tempo njuter!

 

Ritmico fick en liten semester nu när jag inte kunnat rida alls, men det gjorde honom gott för nu går han som en klocka! Han är numera en helt vanligt häst. Han är känslig men inte så svår egentligen utan väldigt följsam och enkel att rida i form. Han är nu ute på annons och jag hoppas kunna hitta HANS ägare och ryttare! Den som köper honom får en "Once in a lifetime"-häst!

 

Ausente går även han riktigt trevlig nu! Ska ta med kameran ut i morgon och se om vi kan ta lite bilder av honom. Han är en härlig häst! Söta Faustino har anpassat sej fint till Skåne! Han är väldigt lik Teddy i mycket! Fina bakben och en härlig ridkänsla. Dessa två killar kommer ut på annons inom kort. Så nu finns det tre härliga valacker här för provridning!

Så har jag ju då mina egna killar... Åh vad de är underbara allihop! Teo är bättre i tassarna och jag börjar hoppas så smått att han kanske kan åka med till Näsbyholm? Eller Huron, fast han måste äta upp sej en del först. Mino blir det iallafall men när jag kör så långt så är det ju lika bra att ta med två hästar. Har några veckor kvar att bestämma mej på!

Har nu ridit Huron två gånger sedan han kom. Han har fått ett schema som växlar lätt arbete med hagvistelse och pyssel. Han äter som en häst iallafall så jag hoppas han lägger på sej snabbt! Han är helt fantastisk att sitta på! Men tar stoooora steg så det gäller att vara beredd när man ber om trav, annars åker man helt sonika ur sadeln! Och så får man inte tänka på att det går fort. Det blir oundvikligen flera meter/sekund när man svävar fram i så stora steg!

Huron FS 2014-05-05

             


Rio har fått ett nytt smeknamn - Sockerprinsen. För det är precis så han är. Söööööt som socker och uppför sej som en prins! Det är en dröm att få rida honom varje dag! Han har inte bara en fantastisk utbildning, han är den snällaste hästen och går fram som ett ånglok överalt. Inget skrämmer denna kille! Det känns otroligt lyxigt och det gör mej väldigt lycklig! Jag har ridit honom omväxlande i ridhuset och ut, och han verkar bara lycklig och nöjd. Det är helt underbart! Jag planerar så smått vår tävlingsdebut, som ju blir i MSVC. Men vi får rida ihop oss lite först. 

Rio & jag igår

   



Bribon växer och frodas. Han är väääldigt lik Teo i typen och ser ut att röra sej riktigt bra. Han är otroligt social och man får nästan fäkta honom ifrån sej. Clasica som brukar vara den coolaste av mammor har lite bry, för denna lille skrutt räds inte något! Idag blåste det kalla vindar och kom lite regnstänk, men ut vill ju liven iallafall, så det fick bli täcker på för lille Bribon!

Alhaja kniper, men hon är stor och trött och juvert ser ut att snart sprängas. Ingen mjölk dock ännu, kanske har det ändrat sej när jag kollar sista gången ikväll? Det är iallafall inte lång tid kvar nu, Hon verkar gå över precis som Clasica, ca 10 dagar. 

Bribon idag!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards