Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Helvete!

Av Sara - 25 mars 2014 23:59

Igår hände det som inte gick hända. Jag har skadat mej och kan inte rida! Skit skit skit!!! Man rider massvis med hästar dagligen och det brukar ju gå bra. Så denna skithändelse var en ren och skär olycka som så lätt händer när man dagligen vistas bland dessa stora och tunga djur. Jag hämtade in en nöjd och harmonisk Mino från hagen och står i stallgången och plockar av täcket. Något skrämmer Mino bakifrån och han hoppar plötsligt rakt upp i luften och landar på mitt ben & fot. AJ SOM FAN!!! Har ju blivit trampad många gånger men denna gången gjorde det RIKTIGT ONT. Det går strax över, tänkte jag men så tänkte inte foten. 10 minuter senare kunde jag varken stå eller sitta utan att tuppa av så ambulans tillkallades. Kändes ju lite mesigt, men i ryggläge och med morfin i kroppen blev resan till sjukhuset riktigt behaglig! 6 timmar senare kunde jag få åka hem igen med en bruten fot och fult sticksår på benet. Kryckor, antibiotika, värktabletter och strikt order om att INTE belasta foten. Ska tillbaka och kontrollröntga om en vecka.
Så idag har jag suttit i stallet eller ridhuset på en stol och gett order. Har även kunnat utföra en del ärende då min bil som väl är, är automayväxlad och det är vänster fot som är skadad. Lite tur i oturen.
Mina + tre praktikanter får sköta ruljansen under mina vakande ögon.
Hingstvisningen kommer att gå av stapeln som planerat nästa söndag!
Återkommer i morgon med mera uppdatering på hästfronten. Sov inte mycket igår natt så ska försöka få till det bättre denna natten. Sov gott!

Igår:

Ikväll

 
 
Ingen bild

Martina Ramberg

26 mars 2014 07:05

Ajajaj , osis! Krya på dig!

 
Ewa

Ewa

26 mars 2014 08:34

Aj, det ser inte roligt ut! Var med om nåt liknade för ett antal år sedan när en häst blev rädd för en flock gäss som flög upp precis bakom henne. Men jag klarade mig med en bruten lilltå!
Krya på dig och ta det lugnt!! //Ewa

http://www.naturligdressyr.se

 
Ingen bild

Christina Albihn

27 mars 2014 10:31

Oj, vilken otur!

Hade jag bara bott lite närmare hade jag gärna kommit över ett par timmar och hjälpt dig i stallet med mockningen. Men det är lite långt från Göteborg.

Jag vet hur det är, satt själv för några år sedan med bruten fot, gips och kryckor efter en omkullridning.

Krya på dig och tänk på att sitta högt med foten. Det måste få ta den tid det tar.

Nu får du lägga tid på att blogga och på allt pappersarbete i företaget. 😉

Christina

Sara

27 mars 2014 22:14

Tack Christina!

 
Ingen bild

Ingela R

27 mars 2014 12:56

Oj ,oj, oj! Stackars dig!
Men vilken tur i oturen, du har ju praktikanter som kan hjälpa dig. Oftast är du ju ensam om allt arbete.
Ridningen kanske blir lite svårare!

Hoppas du läker fort.

Sara

27 mars 2014 22:14

Jag ska läka rekordsnabbt och strax vara tillbaka i sadeln!

// S ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards