Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Sara - 5 mars 2014 20:26

Idag har det varit en helt vanlig och härlig dag! Det har varit VINDSTILLA i Skåne, och det är alltid lika fantastiskt som ovanligt. Alla njöt verkligen idag, två som fyrbenta! På morgonen, efter fodring och utsläpp, fortsatte jag det långsamma arbetet att tömma tjejernas lösdrift. Nu är 2/3 ute och jag har strött upp nytt och fint på den rena halvan. Resten ska jag försöka köra ut på fredag eller senast i helgen. Tjocka och nöjda är de nu, tjejerna. Bara 5 veckor kvar till Clasicas nedkomst!

Satte igång med ridning vid 10-tiden och sedan rullade det på hela dagen. Jabonero är ytterligare en helt fantastisk häst och jag är sjukt priviligerad som får jobba med att rida andras fantastiska hästar! Idag fotograferade Vicky när jag red honom och vi ska snart göra en film också. Denna hästen kommer att göra någon väldigt, väldigt lycklig! Han är rolig, snäll och cool. Lite hingst-tag finns det förstås i honom, men inget ont alls. Och så då helt bedårande vacker...

Jabonero de JC

               


Ikväll har Fuxis gått lyxlektion. Det var succé förstås och kunden var väldigt lycklig och glad när hon åkte härifrån. Det var andra gången Susanna var här och red honom och idag fick hon lära sej hur man rider en sluta, både längs spåret och diagonalt. Givetvis fick hon även avslutningsvis känna lite på passagen och även piaff. Fina, fina Fuxis jobbar och gör alltid det ryttaren förtjänar. En sann läromästare den hästen!   

     

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards