Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Sara - 12 februari 2014 17:52

Vilken härlig dag idag! Vindstilla och soligt. Lite kyligt i luften, men vad gör det när snön är borta och grusvägarna mjuka! Tog en promenad med Mino när fodringar och utsläpp var avklarat. Han kände också våren i luften och var yster och lycklig! Ska be någon fotografera honom en dag för han är verkligen betagande vacker när han kråmar sej för de andra hästarna!

Teo är så underbar att hålla på med också. Han börjar så sakta att bli vuxen. Även om han fortfarande är en sprallig och ibland busig häst, så finns det även ett lugn i honom som jag inte sett så mycket av tidigare. Han huserar numera i Zagals hage, som ligger bakom vårt hus, där han ha utsikt över småkillarna. Där står han lugnt och kikar när de busar omkring, precis som Zagal gjorde på samma plats på sin tid... Teo älskar att kela och bäst är när matte kliar på manken. 


Hovslagaren var här idag och skodde Fuxis och Saltador. På fredag kommer han igen och skor ett gäng till. Skruvade i brodd bak på Fuxis fötter då han gärna vill halka bak. Han trycker ifrån så himla mycket och tappar lätt greppet, men med brodd i blir han finare och spänner sej inte lika mycket i länden. Funderar på om jag ska starta på söndag då vi är anmälda till en tävling. Kankse... Nästa vecka är det clinic för JB igen och då vill jag ju så klart ha med min röda älskling där! Även Ritmico ska få följa med till Julio denna gång. Kul!

Hela gänget med tjejer var här idag och allt hanns med som vanligt när vi är full styrka nu. Mina & Frida fixad även iordning hela min sadelkammare så där blev rent och ordningsamt igen. TACK SÖTA NI!!!

Var på Djursjukhuset där Horsefarm hade sadelutprovning idag och lämnade tillbaka en Spalding som jag haft på prov, men som inte passade något vidare. Hittade istället en Lippo Azzario som såg trevlig ut. Trevligt pris också! Tog med den hem för att testa. Ikväll, 16.30 sadlade jag Fuxis med nya sadlen och red ut en sväng. Undebart att det är ljust och även väldigt trevligt med sadeln! Den låg väldigt fint och gav Fuxis superbra bogfrihet. Den behåller jag troligtvis! Ska testa på någon annan häst också i morgon men tror att denna kan blir ett väldigt fint komplement till min nya extra vida Equipe!

Så här ser Lippon ut

 

 

__________________________________________________________________________


Och så då FALSTERBO


Lördagen den 3:e maj är det uppsamling/uttagning till denna tillställning. Det blir här hemma på gården och uppstallning för dagen finns förstås. Ni som tidigare anmält intresse får gärna maila mej igen nu och tala om ifall ni fortfarande är intresserade och har möjlighet att komma detta datum! Jag behöver alltså ekipage som är intresserade av att visa WE, dressyr, hoppning, körning, trick? akademiskt?

Ni som tidigare anmält intresse kommer att få detaljerad info på mailen i dagarna. Ser verkligen fram emot årets Falsterbo! Nu ska vi visa hur fantastiska våra hästar är!

www.falsterbohorseshow.se

 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards