Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Sara - 8 februari 2014 16:56

Min Drottning

Esplendida, dagligt kallad, Räkan, var till försäljning på Pepino i början av 2007. Räkan var då precis fyllda 1 år. Jag och en kompis åkte ner för att kolla på hingstar och i gäststallet stod HON. Så liten, så hon stod på reglen på boxdörren för att kunna titta ut. Hon var kanske inte det vackraste jag sett men jag visste redan då att hon var tvungen att bli min. Det tog ca 2 månader innan jag lyckats övertyga, läs övertala, min man om att vi var tvungen att ha henne. Så den 1 april 2007 körde jag ner och hämtade hem henne.
Lyckan var totalt!

Hon var den modigaste, snällaste och lättaste 1-åring jag någonsin haft att göra med. Hon hade lång man och lugg när jag köpte henne, så fram med klippmaskinen och rakade henne. Inte en reaktion! Det kvittade vad jag utsatte henne för, hon följde snäll med. Och det har jag efter 6 år med PRE förstått att det ligger i deras natur. Snälla, lättlärda, samarbetsvilliga och känsliga. En perfekt häst i mina ögon!

Olyckligt nog skadade jag mig två dagar efter jag hämtat hem henne och det dröjde ca 3 månader innan jag kunde sköta stallet och hästar själv igen. Så Räkan har även lyckats stjäla en stor bit av min mans hjärta.

Räkan har gett mig 2 föl. Ett sto 2010 efter: Tendencioso, Belisana SL och en valack 2011 efter: Galope P, Diamante SL.

Räkan blev inriden i september 2012 och riden fram till mitten på november, sen inte mer. Hon är tömkörd och jag hade planer på att köra in henne men min kropp säger nej.... Men föl ska vi ha på gården igen. I år ska hon betäckas med Marinero MG. Jag längtar!

Vilken tur att vi åkte ner till Sara den dagen i Februari 2007....

För alltid i mitt hjärta: Min drottning Räkan af Brogårda!!

/ Tina Delander

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards