Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Sara - 7 februari 2014 15:57

Med stallet fullt av både hästar och människor går dagarna som på räls och alla hästar blir jobbade utan att jag själv är helt slut om kvällarna. Ganska nice! Mina, som är här och hjälper till har fått rida på Ritmico hela veckan. Jag ville se hur han reagerade på en annan ryttare än mej, och Mina ställde upp som testpilot. Det var inga som helst problem och de två trivs utmärkt tillsammans Det är roligt att se honom från sidan eftersom jag aldrig sett honom under ryttare. I dag skulle jag vilja säga att Ritmico är en helt vanlig häst som kan ridas av allla lugna och trygga ryttare med stadig sits. Härligt! 

Ritmico och jag för ett par veckor sedan

 


Vädret har erbjudit plusgrader och snön och isen har smält undan lite varje dag. På vår gårdsplan är det dock fortfarande massvis med snö och is. I mitten av veckan var iallafall grusvägarna så fina att vi vågade oss ut på skrittrundor i grupp och det har blivit flera sådana under veckan som gått. Idag var det meningen att Mino & Fuxis skulle ut på sin skrittrunda, men det var ösregn idag så det fick blir skritt i ridhuset i stället. I morgon gör vi ett nytt försök med uteritten för de två herrarna...

Alcon går bättre för varje dag som går och jag känner att vi börjar hitta tillbaka till varandra. Alltid lite traumatiskt för en häst att byta ryttare och miljö men han verkar ta det med ro. Han, Miro och Ritmico är bundisar i hagen och betar sida vid sida. En härlig syn!

Igår blev det ännu ett tillskott i stallet och Ritmico får därför tillfälligt husera med Vickys hästar i gäststallet. Fina Saltador från Pyramid Ganaderia i Spanien är såld till Sverige och gör ett kort stopp här innan han reser vidare till sin matte, som passade på att åka på semester lagom till hans ankomst till Sverige. Men jag har honom gärna här några veckor. Söt och trevlig häst med bra huvud som verkar trivas bra i Sverige ännu så länge. 

Saltador i Spanien

 



Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards